Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez SR-506 vs. Yamaha RBX JM2


Leonard

Anbefalte innlegg

Jeg fikk låne med meg BTB'n idag da jeg var innom for å test litt.

Jeg har kommet fram til en ting. Jeg mangler teknikken for å henge med i sanger. Med tanke på at jeg er vant til en syl tynn jazz bass hals, så blir det litt forskjell.

Lyden er veldig bra! :D Den kan jeg ikke si noe på.

Noen som vet om noen sanger som kan få fram essensen i 6 strenger? Jeg kan, utelukkende, sanger for 4 strengers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk låne med meg BTB'n idag da jeg var innom for å test litt.

Jeg har kommet fram til en ting. Jeg mangler teknikken for å henge med i sanger. Med tanke på at jeg er vant til en syl tynn jazz bass hals, så blir det litt forskjell.

Lyden er veldig bra! :D Den kan jeg ikke si noe på.

Noen som vet om noen sanger som kan få fram essensen i 6 strenger? Jeg kan, utelukkende, sanger for 4 strengers.

Det er egentlig bare en øvingssak. Det handler mest om at du må finslipe teknikken din slik at du håndterer flere strenger. Spesielt med mutingen med høyre hånd (for å hindre at strenger som ikke skal klinge med gjør det).

Sjekk ut Anthony Jackson for å lære litt om 6-strengs bass-spill. Han spiller på mye rart... men mest jazz-ting. Er kanskje ikke det du hører mest på? Eksperimenter med de sangene du kan. Du kan gå lenger ned istedet for å snu opp til D, f.eks. Det finnes ikke spesielle sanger... bare lek med de sangene du kan! :)

Lykke til! (Nå drar jeg på ferie til Berlin noen dager... heldig?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.