Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

plekter


bazz

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere som plekter? har prøvd meg fram med noen gitarplekter helt opptil 1mm, de er digge å spille med, men de brekker! og de gitarplekerene som er over 1mm er skikkelig små. fins det noen litt større og tykkrere som er mer beregnet på bass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm, nå er ikke jeg bassemann, men jeg har spillt bass med et stort trekantig plekter som ligna på Stubbyserien til Dunlop, men d var skikkelig massivt og kjempetykkt, tror aldri man kan klare å brekke noe sånn :P Men kanskje d blir litt for heavy igjenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

vel.. jeg er ikke noen fan av å spille med plekter, men det hender jeg gjør det allikevel, og da har Reload Heavy 1.14 funka fint for meg. Evt 1.14-plektra fra Tortex :) (disse finnes også i enda tykkere, og har samme størrelse som vanlige gitarplekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker DUNLOP U.S.A 1.5 millimeter. Eg veldig fornøyd.

Kan skrive under på at de Dunlop plektrene med Krokodille på er skambra. Bruker selv 1.17 mm versjonen. Du får de helt opp i 2mm tykkelse så det skal vel være nok for de fleste til å spille selv de hardeste riffa på de tjukkeste bassstrengene...

Du får de ganske billig i 12 pakningsposer på Immerslund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hovedsaklig (metal)gitarist, så når jeg spiller bass synes jeg det er deilig å kunne droppe plekteret og heller finne en skikkelig funky groove-stilling. Liker i det hele tatt lyden uten plekter mye bedre (bortsett fra i electronica).

Spilte riktignok bass i 6 timer hver dag på et seminar en uke og for å spare fingra måtte jeg bruke plekter. Brukte et Stubby plekter. Det var behagelig å spille med og ga fin lyd, men etter å ha blitt kraftig redusert i størrelse knakk det etter tre dager. Til sammenligning bruker jeg Jazz3 på gitar og de kan jeg fint bruke i et år uten nesten å merke forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.