Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Little Wing


Mikke

Anbefalte innlegg

Introen er fint innøvd, og helt grei. Soloen din er jeg ikke like begeistret over. Du må jobbe med bendingene dine de kommer ikke helt opp i pitch som regel, og dermed lite pent å høre på.

Du har mange fine licks og ideèr, men savner litt at du utbroderer idèen litt, og "avslutter" den.

Du sa det selv og har helt rett i at sangen blir for lang, dermed klarer du ikke å forme soloen slik at du bygger opp og ned på den. Tenk litt etter om du kan begynne helt rolig for så å gasse på, eller om du har full gass fra starten, litt ned, for så å bygge opp igjen. På den måten blir det mer interessant å høre på.

Men det var jo bare en jam.. Kult spilt ;)

og en siste ting...jobb med timing. Hurra for metronom!

Endret av leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg helt glemt å legge inn en kommentar, godt at leo kom inn og dyttet opp tråden. :)

Jeg syns det låt bra, men savnet noe jeg tror også leo er inne på, at soloen henger mer sammen. Dvs at den bygger seg opp etter hvert og har et klimaks, omtrent som en forsøker å fortelle en historie. Da jeg hørte låta var inntrykket jeg satt med at det var mye gode ideer og bra spill, men at de ikke hang sammen så godt som de kunne gjort. Steve Lukathers solo på første Los Lobotoyms-skiva er kanskje verdt å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo og Nettrom; dere sier det! Jeg merker det veldig godt selv også.. Har lest litt om det, hvordan bygge opp en solo, men jeg klarte det ikke da vi spilte.. jeg prøvde så smålig, for du hører at jeg starter litt rolig, og på 2. runden ble det så rolig som jeg klarte (i øyeblikkets situasjon), for så å gå opp på susing i 3 runde.. Hvertfall noe sånt jeg husker jeg prøvde og som jeg selv hører siden. Men det er konge dere nevner det, for sånt er dødsens å huske neste gang :)

Bendene ble litt sure, ja, særlig de der jeg hopper helt ned til 3 bånd og skal ha de opp på 5.. Det skjærer skikkelig, men publikum bryr seg lite.. Hadde det vært en studio-innspilling hadde det vært rerecorda øyeblikkelig. Men som Leo også nevnte - Dette var en jam, det var første og siste gang jeg spilte den solen, så sånn ble det. Steve Lukather hadde sikkert skrevet en solo, og øvd den skikkelig inn først, men jeg skal for all del feste tenna i hva dere sier.. Lukather-låta skal høres :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.