Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp er fortsatt et spørsmål, for min del...


Anbefalte innlegg

Du har jo 30 dagers returrett da. Ikkeno problem egentlig.

30 dagers returrett på varer fra nettbutikk... Hørtes merkelig ut... Jeg mener nå det er 14 dagers returrett, jeg... Men uansett... Det er returrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Der har vi dagens nummer to.... Jeg kan benytte meg av returretten, men jeg kjøper ikke en svær forsterker jeg aldri har testet til mange tusen :lol: Det må være litt realisme i kjøpene.

Endret av Stig Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du er ute etter er enten en Laney GH100L. Den har nydelig clean og bra vreng. Synd det er bare 1 kanal, men hvis du ikke spiller metal så er det fullt mulig å få både bra clean og fet vreng om du stiller det riktig. Vrengen kan slås på ved hjelp av en footswitch.

Hvis ikke den faller i smak så kjøp heller TO amper :P En for bra clean og en for bra vreng så er du i boks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg håper dette er min siste tråd om dette tema.... :P )

I dag var jeg på en musikkforretning og prøvde ut maaange forskjellige amper.....

Jeg ønsker å ha en amp som både har bra clean og vreng innebygd. Jeg testet Fender Blues Junior og den var knall, men der har vi ikke noe vreng.... Og jeg ønsker å ha kombinert med bra vreng og clean, som sagt.

Stilen min går innom country, blues og gammel rock. En del Mark Knopfler, ZZ Top, Santana, Status Quo, Pink Floyd osv. osv.

Mine gitarer er Telecaster og Les Paul Standard....

Jeg er ikke ute etter en digital amp, men rør, eller transistor viss det dukker opp noe bra :D Absolutt maks pris er 10.000,-kr helst under, da.... Ampen må være perfekt for øving hjemme og grei ved mindre gigs. Med andre ord, jeg har ikke behov for massevis av watt.

Bare for å nevne det så er Line 6, Roland og Morgan uaktuelle.... I tillegg så spiller jeg null og niks metal, så er det sagt.

Er det da noen som har noen geniale forslag? Jeg begynner å bli lei av å lete etter amp nå.... ^_^

Alle forslag og innspill tas i mot med stoooor takk!!! B)

Gå og test en Diezel VH-4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gå for en traynor....

Mye bedre en peavey classic og de fleste fender amper jeg har testet (ikke så altfor mangen, men noen har det blitt gjennom årene.). Er det to kanaler så låter det meste ganske likt for å være helt ærlig. Er stort sett bare forskjell i gain nivå, headroom og eq justeringsmuligheter. Gå for en med med bra clean. Når du vil ha andre lyder er det billigere med pedaler en med en amp hver gang en vil ha litt annen farge i lyden. Men det forutsetter at en har bra clean gjerne med mye headroom. For fet dist lyd så skaffer du deg en tonebone hot british, eller en classic(gjerne begge). Så sparer du ryggen mye bry når du skal på smågiger uten å drasse med amp og hele rukkelet.

Uansett lykke til med amp jakten. (må ikke nødvendigvis være den dyreste som er best til ditt bruk... Venter spent på at peavey valvekingen skal komme i butikken... Er jo latterlig billig for en fullblods røramp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.