Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp er fortsatt et spørsmål, for min del...


Anbefalte innlegg

(Jeg håper dette er min siste tråd om dette tema.... :P )

I dag var jeg på en musikkforretning og prøvde ut maaange forskjellige amper.....

Jeg ønsker å ha en amp som både har bra clean og vreng innebygd. Jeg testet Fender Blues Junior og den var knall, men der har vi ikke noe vreng.... Og jeg ønsker å ha kombinert med bra vreng og clean, som sagt.

Stilen min går innom country, blues og gammel rock. En del Mark Knopfler, ZZ Top, Santana, Status Quo, Pink Floyd osv. osv.

Mine gitarer er Telecaster og Les Paul Standard....

Jeg er ikke ute etter en digital amp, men rør, eller transistor viss det dukker opp noe bra :D Absolutt maks pris er 10.000,-kr helst under, da.... Ampen må være perfekt for øving hjemme og grei ved mindre gigs. Med andre ord, jeg har ikke behov for massevis av watt.

Bare for å nevne det så er Line 6, Roland og Morgan uaktuelle.... I tillegg så spiller jeg null og niks metal, så er det sagt.

Er det da noen som har noen geniale forslag? Jeg begynner å bli lei av å lete etter amp nå.... ^_^

Alle forslag og innspill tas i mot med stoooor takk!!! B)

Endret av Stig Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Om du liker cleanlyden til Fender Blues Junior ville jeg gått for den, så kan du finne vrengen du vil ha ved hjelp av en pedal muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilen min går innom country, blues og gammel rock. En del Mark Knopfler, ZZ Top, Santana, Status Quo, Pink Floyd osv. osv.

Ville jo tro at den lille Fender'n ville greid å dekke det meste av dette. ZZ er vel mer marshall crunch, men du kan sikkert få like fet lyd ut av en Blues Jr + et par pedaler som av en kanalskifter til under 10 lapper (de fleste til over 10 lapper også for den saks skyld, eneste kanalskifter som låter ordentlig er CAA OD100 og den koster jo det hvite ut av øyet). Hele filosofien til Pete Cornish som bla. har lage riggen til Gilmour og Knopfler er jo å kjøre en rør amp clean og lage vreng med pedaler (slev om jeg tror Knopfler i det siste har begynt å bruke en Komet). Til det vi spiller av disse kjører jeg clean kanalen på amp + en TS9 til litt boost på soloer og en Fuzzface til Santana soloer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en trekanals rørcombo? 50 watt, stor variasjon på hver av de tre uavhengige kanalene? To mastervolum, godt egnet til "boost" under soloer - alt velgbart fra et hendig lite fotbrett med totalt fem knotter.

Også kalt Laney TT50. ;) Nypris ca. 17.000,-, selges for under halvparten brukt. Den jeg har selges for 8.000,- inkl. frakt i Norge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det kanskje blir Fender Blues Jr. men så kom jeg plutselig på en ting.... På den jeg prøvde stod det ''made in mexico'', men så finner jeg mange på nettet som er ''made in usa''....

Hva er egentlig forskjellen? Høytalerene? Rørene? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvorfor Line6 er uaktuellt? :blink:

Det kan du, og svaret er: Jeg liker ikke Line6 amper, de hyler og brøler og det blir for mye metal for meg i effektene. Liker heller ikke clean seksjonene, dessuten er jeg lei det digitale. Må sitte å programere i en evighet for å få noenlunde lyd...

Endret av Stig Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vurderer du en Fender Deluxe over for en Traynor YCV40?

Har du ikke ører eller forretningssans?

Les

Alle snakker om Traynor, men hvor i heiteste selger dem Traynor? Er ikke interessert i linker til online butikker, med mindre det er butikker i Rogaland område som selger Traynor, må jo få prøvd en....

Hvorvidt jeg har ører og forretningssans kan jo alltids diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.