Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akk gitar for nube


GBAD

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å gå til anskaffelse av min første gitar og forhåpentligvis lære meg noe i løpet av sommeren B)

Derfor er jeg på utkikk etter en ok akkustisk(stålstrengs) gitar for en nybegynner.

Har tittet meg litt rundt og funnet en modell som ser aktuell ut som heter Stagg SW-250N (om linken ikke funker ligger den på www.staggmusic.com --> products --> western gitars --> side 4)

Denne har jeg fått et tilbud på som lyder som følger: 1490,- (før visstnok 2490,-)

Et billigere alt var SW-205N til 990,- (før 1496,-)

Hadde vært kjempe om noen visste noe om disse giterene eller vil tipse om noen andre bra i prisklassen!

Og et lit eekstra spm på tampen: Ekstra sett med strenger.... er det noen man burde kjøpe med gitaren og ha i bakhånd?! i telfelle noe skulle ryke, eller er ikke det noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å gå til anskaffelse av min første gitar og forhåpentligvis lære meg noe i løpet av sommeren B)

Derfor er jeg på utkikk etter en ok akkustisk(stålstrengs) gitar for en nybegynner.

Har tittet meg litt rundt og funnet en modell som ser aktuell ut som heter Stagg SW-250N (om linken ikke funker ligger den på www.staggmusic.com --> products --> western gitars --> side 4)

Denne har jeg fått et tilbud på som lyder som følger: 1490,- (før visstnok 2490,-)

Et billigere alt var SW-205N til 990,- (før 1496,-)

Hadde vært kjempe om noen visste noe om disse giterene eller vil tipse om noen andre bra i prisklassen!

Og et lit eekstra spm på tampen: Ekstra sett med strenger.... er det noen man burde kjøpe med gitaren og ha i bakhånd?! i telfelle noe skulle ryke, eller er ikke det noe problem?

Pesonlig er eg ingen fan av stagg gitarer. Har du sjekka ut washburn gitarer. Fantastisk gode stålstrengarar. Prisane er ikkje så verst heller. Yamaha har også nokre fine gitarar av den stilen der.

Men for all del. Prismessig har du funne eit godt tilbud. Kjøp eit ekstra sett med strengar. Du veit aldri korti dei ryk, og når du først har gitaren i butikken så er det enklare for folka i kassen å skjønne kva type strengar du skal ha. Sidan du er nybegynnar er det jo ikkje alltid lett å halda styr på slikt sjølv ;) Og då veit du til neste gong kva strengar du skal kjøpe :)

Kos deg med gitar i somma B) det er det viktigste

Endret av kazarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et lit eekstra spm på tampen: Ekstra sett med strenger.... er det noen man burde kjøpe med gitaren og ha i bakhånd?! i telfelle noe skulle ryke, eller er ikke det noe problem?

Det er vel slik at de strengene som er på gitaren når du får den ikke akkurat er de beste strengene. Som han over her sa, det er alltids greit å ha et nytt sett strenger liggende. Strengene kommer til å ryke, og da har du i såfall nye strenger så du kan skifte, og fortsette å spille med en gang :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.