Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags strenger bruker dere?


vwh

Strenger  

143 stemmer

  1. 1. Hva slags strenger bruker dere?

    • D'Addario XL .009-.042
      17
    • D'Addario XL .010-.046
      25
    • D'Addario XL annen str.
      10
    • Ernie Ball Super Slinky 9-42
      15
    • Ernie Ball Regular Slinky 10-46
      17
    • Ernie Ball Slinky annen str.
      11
    • Elixir NanoWeb .009-.042
      7
    • Elixir NanoWeb .010-.046
      8
    • Elixir NanoWeb annen str.
      5
    • Dean Markley Blue Steel (alle str.)
      3
    • Fender (alle str.)
      4
    • GHS
      9
    • Annen produsent
      12


Anbefalte innlegg

bruka 10 - 72 på sju strengeren. i a- d stemming. må kjøpa 10 - 52 fø seg sjøl og 70/72 utenom. (blue steel) og 10 - 60 på les paulen ©(GHS ). pluss 10 - 52 (D)(DR) på ibanezen.

lura litt på ka som er best å bruka på mine stålstrenger kasse gitarer då eg har lite erfaring med dei. vil det skal bli so mjukt som mulig og lettspelt. stemmer i E på dei so klart. :blink:

hmm... forståelig detta?? who cares...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bruka 10 - 72 på sju strengeren. i a- d stemming. må kjøpa 10 - 52 fø seg sjøl og 70/72 utenom. (blue steel) og 10 - 60 på les paulen ©(GHS ). pluss 10 - 52 (D)(DR) på ibanezen.

lura litt på ka som er best å bruka på mine stålstrenger kasse gitarer då eg har lite erfaring med dei. vil det skal bli so mjukt som mulig og lettspelt. stemmer i E på dei so klart. :blink:

hmm... forståelig detta?? who cares...

Jeg vurderer å prøve blue steel strenger på min epiphone les paul zakk wylde. Kan du fortelle meg litt om dem? Greie å spille på? god lyd? osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Wylde Thing'

Jeg vurderer å prøve blue steel strenger på min epiphone les paul zakk wylde. Kan du fortelle meg litt om dem? Greie å spille på? god lyd? osv

Min erfaring med de strengene er at de låter fint de første dagene så dabber dem fort i sustain.

Syns åsså de var litt harde å bende(spiller 0.11-052).

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte GHS før, men syntes de røyk veldig fort så jeg gikk over til Ernie Ball Regular Slinky og har brukt de i mange år nå, men vurderer å kanskje prøve meg med D'Addario sine 010-046 strenger. Har brukt de før, men kanskje prøve de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Elixir Nanoweb 009 - 042 på en Ibanez RG.

Liker de godt fordi jeg fint kan bøye 3 halvtoner, og lyden holder seg litt bedre enn dAddario, som jeg brukte tidligere. Fester seg heller ikke så mye smuss til disse strengene. Ryker de aldri.

På straten har jeg blokka tremoloen og kjører 012-052, noe som helt klart gir bedre lyd. Gitaren har ikke særlig god lyd i utgangspunktet heller, så 009 ville nok knapt hørtes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Elixir Nanoweb 009 - 042 på en Ibanez RG.

Liker de godt fordi jeg fint kan bøye 3 halvtoner, og lyden holder seg litt bedre enn dAddario, som jeg brukte tidligere. Fester seg heller ikke så mye smuss til disse strengene. Ryker de aldri.

På straten har jeg blokka tremoloen og kjører 012-052, noe som helt klart gir bedre lyd. Gitaren har ikke særlig god lyd i utgangspunktet heller, så 009 ville nok knapt hørtes...

Er Elixir MYYE bedre enn vanlige strenger?

Dyrere er de vell å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Elixir MYYE bedre enn vanlige strenger?

Dyrere er de vell å?

De er ganske løse og fine, så de føles ganske frie å spille på.

Tror jeg betaler ca 150,- for en pakke på den lokale sjappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ernieball super slinky. Har brukt de i over et år no(har ikke giddet å kjøpe nye,hihi)

ser at de begynnes å slite ned no, men er vedldg fornøyd med dem. Har aldri røket en streng på en gitar før uansett. men tror nok eg må få skiftet dem ut, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ernieball super slinky. Har brukt de i over et år no(har ikke giddet å kjøpe nye,hihi)

ser at de begynnes å slite ned no, men er vedldg fornøyd med dem. Har aldri røket en streng på en gitar før uansett. men tror nok eg må få skiftet dem ut, hehehe

Brukt samma strenger i ett år!!!

Milde mathilde, de strengene kan det ikke være mye lyd i.

Bytte etter 2-3 uker, samt bytte før hver konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.