Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags strenger bruker dere?


vwh

Strenger  

143 stemmer

  1. 1. Hva slags strenger bruker dere?

    • D'Addario XL .009-.042
      17
    • D'Addario XL .010-.046
      25
    • D'Addario XL annen str.
      10
    • Ernie Ball Super Slinky 9-42
      15
    • Ernie Ball Regular Slinky 10-46
      17
    • Ernie Ball Slinky annen str.
      11
    • Elixir NanoWeb .009-.042
      7
    • Elixir NanoWeb .010-.046
      8
    • Elixir NanoWeb annen str.
      5
    • Dean Markley Blue Steel (alle str.)
      3
    • Fender (alle str.)
      4
    • GHS
      9
    • Annen produsent
      12


Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På elgitaren min står det D'Addario XL .009-.042 nå, og på kassegitaren har jeg Elixir Nanoweb 11052 Light.

En kompis av meg som var i usa nettopp tok med en del strengesett hjem for meg. Disse var bestilt fra Norge til en adresse i statene, så frakten ble en del billigere.

2 stk. Elixir Nanoweb 11052 Light

1 stk. Elixir Nanoweb 11027 Custom Light

2 stk. Elixir Nanoweb .009-.042

2 stk. Elixir Nanoweb .010-.046

Jeg liker Elixir-strengene veldig godt, og til en stykkpris av 70-80kr pr sett syns jeg absolutt de er verdt prisen.

Den norske prisen på i overkant av 200kr pr sett syns jeg imidlertid blir litt for drøy.

Med på bestillingen fra stringsandbeyond tok jeg også en del plekter.

En firepakning med Dunlop Tortex Red .50 mm betalte jeg $1 for. I Norge betaler jeg gjerne 10kr pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mest EB 9-42, men sist jeg kjøpte en 10 pakk så røk det strenger på hver jævla øving så da skiftet jeg til D'Addario XL. Siden har jeg ikke røket en streng :huh:

Det er rart med det.

Har faktisk en tilsvarende erfaring med EB. De lyse strengene hadde en tendens til å ryke, så jeg switchet tilbake til D'Addario. Etter det har jeg ikke røket en streng. Dessuten ble den lyse Slinky E-strengen alltid veldig slitt og skarp etter et par uker. Det problemet har jeg ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg Elixir .009 - .042, men er ikke helt fornøyd med dem. Neste gang blir det nok Rotosound i samme strengetykkelse.

PS: Hvis jeg skifter strengetykkelse f.eks. til .010 må jeg da stille noe på gitaren eller er det bare å spille i vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det.

Har faktisk en tilsvarende erfaring med EB. De lyse strengene hadde en tendens til å ryke, så jeg switchet tilbake til D'Addario. Etter det har jeg ikke røket en streng. Dessuten ble den lyse Slinky E-strengen alltid veldig slitt og skarp etter et par uker. Det problemet har jeg ikke lenger.

Syntes det var litt merkelig for jeg har brukt EB i mange år uten at jeg kan huske å ha hatt sånne problemer, men nå holdt settene omtrent en øving. Jeg trodde kanskje jeg hadde fått en dårlig pakke eller no, men hvis du har erfart det samme er det jo bare å konkludere med at EB suger baller. D'Addario all the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d'addario 10 - 52 på hameren, 10 - 46 på jacksonen og for tida 9 - 42 (det var eit uhell. håplaust å spela på) på straten. Alt stemt i Eb, hameren ein sjeldan gong droppa til c#.

Prøvde ernie ball eit par gonger, men som andre her og har opplevt vart dei jævla fort daue og dølle. SIT var heller ikkje så verst

Skifta strengar på kassegitar i forgårs. 2,5 år med same elixir settet var lenge nok. no står det dean markley 11 -52 trur eg

Endret av Lord Nelson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Ernie Ball i årevis nå, få problemer med de. Strengene ryker skjeldent og.

Jeg synes d'addario blir for hardt å spille på. Er en litt rar følelse å spille med dem. Jeg bruker og GHS Boomers om jeg ikke skulle få tak i Ernie Ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.