Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd Guytron amper?


morten

Anbefalte innlegg

Ja jeg har prøvd.

Jeg anbefaler også på det sterkeste å ikke prøve en hvis du ikke har penger.

Guytron GT100-FV låter så sinnsykt bra at det ikke er artig..seriøst.

Den er ikke noe "Metal" amp da...går mer på REIN TONE

her finner du noen lydklipp hvis du er interesert(men regner med at du har hørt dem)

http://www.guytron.com/sound_set.html

fy faen da...

kjøper meg en Powerball nå...regner med at det blir Guytron i ettertid,

anbefales A+++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller mest med clean tone.. Jeg vet at Børge Petersen Øverleir bruker Guytron noen ganger.. liker hans lyd og spillestil.

Har i dag en Koch 2x12 combo, men kommer til å gå over til en topp i fremtiden, får mere alsidighet.. kan f.eks kjøre 2x12, 4x12 1x12 osv..

alt etter hvor og hva en skal spille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper meg en Powerball nå...regner med at det blir Guytron i ettertid,

Du liker lyden i Guytron ampen der . (som forøvrig låt veldig fint)

Men du har ikke penger så du kjøper en ENGL Powerball? Noe der i gården rimer jo ikke fordi : det er jo 2 HELT forskjellige amper . Den ene låter bra og er bluesy og har en pen vreng . Og Engl ampen har alltid gainen på 10 , låter som 9 seriekobla Metalzoner på fullt og kan stort sett bare brukes til numetal og ikke engang DA dugern ..

Kan du forklare? det der var mystiske greier . hvordan kom du fram til det hele?

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg liker både lyden av Guytron og Engl(og maaaange flere seff...)men må ha meg en forsterker FORT.

Guytron har noen av de "smotheste" lydene du kan få pressa ut av en forsterke.

Engl ampene har den råeste(kanskje muligens med untak...men da må vi plusse på 8000-1000) distn jeg har hørt.

ehm.."Engl ampen har alltid gainen på 10 , låter som 9 seriekobla Metalzoner på fullt og kan stort sett bare brukes til numetal og ikke engang DA dugern "

sikker på at det ikke var noe galt med ampen du prøvde eller hørte?

Engl forsterkerene jeg har prøvd(Powerball, Savage) må ha vært noen av de tighteste ampene jeg har hørt..

åsså forguder jeg high-gain voicingen til d fleste engl ampene, fullpakka med mid tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.