Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vedlikeholde ubehandlet lønne-hals og gripebrett?


Torh

Anbefalte innlegg

Har du ubehandlet lønn..? Intuitivt virker det som om denne typen trenger litt annerledes behandling enn eksempelvis lakkert lønn og rosentre, selv om jeg ikke kan si hva forskjellen ligger i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehandlet lønne gripebrett? Det har jeg aldri vært borti før. :blink:

Ikke? Nei nei. Bør jo uansett være noen som har det her på forumet; jeg nekter å tro at det er så "sjeldent" ;)

Har lest at lønnehals og lemonoil ikke går sammen.

Har hørt dette jeg og; vet ikke om det gjelder for lakkerte finisher, eller om det bare begrenses til det ubehandlede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 ernie ball, en Suhr og en Tyler med ubehandlet lønnehals så det er vel ikke no spes med det. Lakkerte halser er for amatører og folk som ikke vet bedre, he he he........ Fikk et sånt guitarcleaner sett til jul en gang, men oppdaget at det ikke skal brukes på lønn så jeg kjøpte noe sånn geværkolbegreier i en sportsbutikk. Det skal visst funke. Husker ikke om jeg har prøvd det enda. Skal ikke påstå jeg er altfor flink til den type vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkerte halser er for amatører og folk som ikke vet bedre, he he he........

Der er jeg veldig enig med deg. Er mye diggere å spille på ulakkert hals. Jeg lurer også på hva man kan bruke på en ulakkert lønnehals, så hvis noen vet om noe som garantert funker hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 ernie ball, en Suhr og en Tyler med ubehandlet lønnehals så det er vel ikke no spes med det. Lakkerte halser er for amatører og folk som ikke vet bedre, he he he........ Fikk et sånt guitarcleaner sett til jul en gang, men oppdaget at det ikke skal brukes på lønn så jeg kjøpte noe sånn geværkolbegreier i en sportsbutikk. Det skal visst funke. Husker ikke om jeg har prøvd det enda. Skal ikke påstå jeg er altfor flink til den type vedlikehold.

Da er vi to!

Tror jeg ser om det er nok med å bruke kredittkort og q-tips (dvs, ingen form for væske). Er jeg ikke fornøyd, så får jeg titte på gæverkolbegreiene du foreslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.