Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mesa boogie studio preamp problemer


Æljen

Anbefalte innlegg

Jeg har en mesa boogie studio preamp som jeg er veeeeldig glad i.

Men det virker som det er dårlig kontakt en eller annen plass. :(

Den kan virke litt men plutselig så gir den seg på den ene siden, da er det bare en tynn liten lyd igjen på den sida. Den andre sida virker som den skal.

Noen som har lignede problemer eller har en anelse hva eller hvor i ampen det kan være feil?

Takker for alskens svar

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som et pot-problem. Og hvis det bare gjelder den ene kanalen gjetter jeg det er vrengkanalen det er snakk om, i og med at kanalene er kobet etter hverandre.

Prøv å nappe litt på pot'ene som kun tilhører kanalenog se om det hjelper. Vanskelig å si noe når man ikkeser på den.

Om cleankanalen ikke funker men vrengkanalen funker perfekt er det en værre oppgave å forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da tror jeg du har misforstått litt. Det er utgangene. Normal lyd i A output, mens svak skurring på B output.

Og så virker den som den skal litt og gir seg igjen. Men det er kun på B output.

Om jeg spiller vreng eller clean har ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt pot'ene. Du får kjøpt nye på Imerslund, de koster 50 kroner stykket. Men du burde åpne boksen og lese av hva som står skrevet på pot'en før du bestiller, slik at du får riktig verdi. Like greit å bytte begge når du først er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ett potmeterproblem. Feilen ligger på kretskortet en plass. Det er mest sansynlig at det er dårlig kontakt ett sted siden lyden kommer og går. Det jeg håpet på var om noen med litt svakstrømserfaring kunne gi meg et hint om hvor feilen kan ligge, eventuelt gi meg hint om hva jeg skal feilsøke.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.