Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er ibanez bra?


copyfender

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig inhabil, men ja. Hvis du satser på en RG550 eller høyere (RG 570, 750, 770...) er veldig gode gitarer.  

Ibanez er å anbefale hvis du planlagt å bruke tremolo. Det er der Ibanez har en stor fordel fremfor mange andre merker i samme prisklasse. Den største gleden får du med et Edge eller Lo-Pro Edge system (finnes på RG550 og opp). TRS systemene er ikke like stabile, men kan fungere godt de også.

Du får en brukt RG550 til 2.000,-, kanskje mindre også. Sjekk alltid med noen som kjenner varen før du bestemmer deg for å kjøpe. Lønner seg sjelden å forhaste seg. :)

Du kan legge RG450 til listen. Den har også Edge tremolo-system.

Jeg har en 93 modell RG450 og er storfornøyd med den. Kjøpte den for noen år siden for 4000 med kasse. Da var den helt strøken, hadde ligget noen år i kassa uten å bli brukt. Tviler på at du får en RG550 i god forfatning til 2000, men 3000 skulle være mulig hvis du leter litt. (gitaren hadde tross alt en nypris på 8000 eller mer..)

Når det gjelder Ibanez er det betydlig forskjell på kvaliteten fra de forskjellige fabrikkene. De beste gitarene er laget i japan. Resten lages i korea (og kina?). Korea og kina modellene er sikkert ok de og, men de japanske er best.

Du bør også være klar over at ibanez ikke er kjent for å ha spesielt bra pickuper. Du vil få mye bedre lyd ved å skifte til f.eks duncan eller dimarzio pickuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt greit at Nilsefix ikke liker Ibanez. Men jeg har vanskelig å tro du, Nilsefix har satt deg ned med en Ibanez gitar i et par uker og spilt på den uten fordommer.

Det er forskjell på gitarer som er dårlige, og gitarer som er dårlige for deg. I min verden vil det si. PRS er veldig bra gitarer, men for meg er ikke PRS en bra gitar.

Fordommer er fordummende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke de fleste Ibanez dimarzio pickupper da?  

det har min...

De dyrere modellene har det. Mulig at noen modeller har EMG også. De billige modellene har Ibanez pickuper. Skal visst nok være "dimarzio designed" eller noe, hva nå det er godt for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh.........ibanz...........seriøst.........!

Du har jo ikke peiling i det hele tatt så du kan bare holde kjeft! :evil:

NEI! DU HAR IKKE PEIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh.........ibanz...........seriøst.........!

Du har jo ikke peiling i det hele tatt så du kan bare holde kjeft! :evil:

NEI! DU HAR IKKE PEIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.