Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er ibanez bra?


copyfender

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er fullstendig inhabil, men ja. Hvis du satser på en RG550 eller høyere (RG 570, 750, 770...) er veldig gode gitarer. Disse finnes i store tall, laget fra 1987 og lages fortsatt med noe forandret navn. S serien har også mange gode modeller, men der er bruktutvalget noe mindre i Norge.

Ibanez er å anbefale hvis du planlagt å bruke tremolo. Det er der Ibanez har en stor fordel fremfor mange andre merker i samme prisklasse. Den største gleden får du med et Edge eller Lo-Pro Edge system (finnes på RG550 og opp). TRS systemene er ikke like stabile, men kan fungere godt de også.

Du får en brukt RG550 til 2.000,-, kanskje mindre også. Sjekk alltid med noen som kjenner varen før du bestemmer deg for å kjøpe. Lønner seg sjelden å forhaste seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ibanezgitarer (rg 1570 og rg 270dx)

1570 er sinnsykt bra! deilig hals, lav action, tremen holder sinnsykt på stemminga... eneste som bør skiftes på den er mikrofonene som ikke er fullt så bra (men i forhold til gitarens pris på 10000 får du utrolig mye for pengene). En 1570 som er godt satt opp og har f. eks dimarzio mikrofoner er minst like bra som en ibanez jem som koster betydelig mer. rg 270 er helt okei, men trem-systemet er elendig. den koster ca. 5000. Men om du blokker tremen så er den ganske god.

Om du skal ha en ibanez til ca. 5000 anbefaller jeg deg å se etter en brukt rg 1570/1550/570/550...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez er veldig gode gitarer. Selvsagt får du de " mindre " kvalitetets gitaren. Men avhenger av hva du satser på dem. Som de øverste, jo høyrere tall, bedre Ibanez. Jeg har 3 Ibanerzer og alle er utrolig gode.

Ibanez RG 7-420

Ibanez Prestige 1527

Ibanez 570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på bruken av gitaren... Du trenger ikke Porsche for å kjøre i byen, men det ser selvsagt bra ut! :P

Ibanez er greie gitarer, men personlig føler jeg at de mangler sjel. Ibanez er nok fasitsvaret på hva som menes med "plankegitar"! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh der kom'en, de mangler sjel, bra sagt. Enig, Ibanez mangler: Sjel, lettspilthet, godlyd, kvalitetsinntrykk og det meste, egentlig...

Skal du spille gitar, trenger du som regel ikke en Floyd Rose, hvis du da ikke spiller gitar, må du i tillegg til gitaren investere 4 lapper i en Digitech wammy, og det er penger det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sant da..

Ibanez (RG spesielt) er kjent for å være gitarer som er så maskin at det er surt . De er vonde å spille på , og de tilhørende V-serie pickupene er helt ubrukelige ..

De har ikke sjel i det hele tatt . De har omtrent like mye sjel som et av dolokka på grønland t-banestasjon . Og om de har sjel , syntes jeg synd på dem ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de ikke er lettspilte er det dummeste jeg har hørt.

Sansynligvis har dere spilt på en som ikke er satt tilstrekkelig opp.

Floyd rose sytemet er tidkrevende og er svært vanskelig å sette opp.

Men en perfekt satt opp ibanez er som å spille på en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes både gode og dårlige gitarer innenfor så og si alle gitarmerker vil no eg si. Har selv prøvd gode og dårlige Ibanezer. Selvfølgelig vil prisen som oftest si litt om kvaliteten på gitaren. En gitar til 10k e som oftest en bedre gitar til 5k. (du får ka du betaler for prinsippet) Må det være en ibanez? Når eg e på utskikk etter mulige nye gitarer tar eg aldri utgangspunkt i et merke. Viktig å prøve mange gitarer av forskjellig merke. Kanskje ender du opp på et relativt "ukjent" merke? Som egentlig har bedre lyd en den gitaren du siklet etter i byrjan. Men det gjør vel ingenting om det e en god gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ofte er med Ibanez er at de er svært lettspilte hvis du spiller en time, men spiller du fem, blir du så gåen i venstre tommel, for du presser hånda så langt inn.. Halsene er sinnsykt digge i små mengder.. Har hatt Ibanez, og var fornøyd med det der og da, men så hva jeg hadde da jeg bytta til Gibson Les Paul Standard :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sant da..

Ibanez (RG spesielt) er kjent for å være gitarer som er så maskin at det er surt . De er vonde å spille på , og de tilhørende V-serie pickupene er helt ubrukelige ..

De har ikke sjel i det hele tatt . De har omtrent like mye sjel som et av dolokka på grønland t-banestasjon . Og om de har sjel , syntes jeg synd på dem ...

Nilsefix

Generelt pisspreik? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.