Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger ny forsterker!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må ha en gitarforsterker, og kan trenge litt hjelp :)

Spiller i et pop/rock band med en bråkete trommis. Må derfor ha en forsterker som lager nok lyd. Det er uaktuelt å mikke opp forsterkeren, da vi ikke har stort nok PA. Vi vil nok spille noen konserter for opptil kanskje 100 personer.

Jeg har fått tre tilbud:

1) Ashdown FA-60H-DSP + Ashdown FA412A kabinett til totalpris 8895,-

2) Ashdown FA-60H-DSP combo til 5499,-

3) Koch Twintone 50W combo til 10000,-

Har aldri prøvd Ashdown forsterkerne, men har lest en del gode anmeldelser. Noen som har erfaringer fra disse forsterkerne? Hva er det beste tilbudet? Skal jeg kjøpe noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal fylle et sånt rom ville jeg ihvertfall kjøpt meg en bra 4x12 kasse og ikke en combo. Det gir mye bedre spredning uten PA. Så ville jeg sett på en eller annen 50W eller 100W topp. Begge deler holder fett til å fylle et rom med 100 pers. Jeg heller mot Marshall men det er jo en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uaktuelt å mikke opp forsterkeren når dere har konserter også?

Med hundre mennesker på konsert, så burde dere ha en PA. Er det bare i øvingslokale dere ikke vil mikke opp så ville jeg gått for en combo.

Du får en ok brukt rørforsterker med 2x12 til rundt fem tusen, det ville jeg valgt. Av dine alternativer ville jeg tatt Ashdown-comboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar så langt! :)

Jeg fikk enda et tilbud, hva synes dere om dette:

Demo-brukt Ashdown FA-180H med nytt FA 412A kabinett til 12 500,-

Kanskje litt overdrevet for mitt behov?

Vil det koste mye å skifte evt gåene rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koch ampen er god, men om det er 10k for den brukt så ville jeg heller gått for noe annet; er jo 12,5k ny, så du bør kunne få den billigere.Bør i hvert fall være den nye modellen, med 3kanaler i stedet for 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.