Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanskelig å finne rett plekter


jenstf

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt et Dunlop Gator 2.0 plekter ganske lenge nå, og det begynner å bli ganske slitt.

Sliter med å finne flere plekter av samme type. De fleste jeg inner i butikker er sånne tynne lefser som lagrer flapp-flapp lyd når man spiller med dem.

Noen som vet om noen butikker som har Dunlop Gator 2.0 ?

Fant på riff.no, men de selger dem bare i pakker på 72 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt et Dunlop Gator 2.0 plekter ganske lenge nå, og det begynner å bli ganske slitt.

Sliter med å finne flere plekter av samme type. De fleste jeg inner i butikker er sånne tynne lefser som lagrer flapp-flapp lyd når man spiller med dem.

Noen som vet om noen butikker som har Dunlop Gator 2.0 ?

Fant på riff.no, men de selger dem bare i pakker på 72 stk.

Det er ikke akkurat den vanskeligste saken i verden å finne seg et plekter. Hvis musikksjappa ikke har noe annet enn syltynne plekter kan det jo være greit å gå på en annen butikk, da butikken du nevner ikke kan ha særlig til utvalg. 72 plekter er da ikke så altfor mye det. Det varer sikkert et par år da, men det er jo bare kjekt. Plekter blir som regel for slitte også, så man kan jo alltids bytte oftere. Jeg bytter gjerne plekter etter et par øvinger, om jeg ikke har rotet det vekk i mellomtiden, derfor er det alltid kjekt å ha alle gitarkasse fulle av plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt et Dunlop Gator 2.0 plekter ganske lenge nå, og det begynner å bli ganske slitt.

Du kan ikke ha spillt noe særlig mye den tiden du har spillt om du har brukt det samme plekteret i veldig lang tid. Jeg bruker mange plektere i løpet av noen måneder. Det er som Angus Y sa, at det er forbruksvare. Så det lønner seg å kjøpe mange om gangen. Og om du på død og pine må ha det samme plekteret igjen så ville jeg ha kjøpt den pakka på 72 stk. Da er du ihvertfall sikkra med å ha nok plektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid plekter dette :D Holdt ut et par timer gitarspilling nesten hver dag i et års tid. Null tekst igjen, det er nok nede i 1.5 mm nå og begynner å bli ganske firkanta på tuppen. Spillte gitar uten plekter ca. 13 år, endelig klart å venne meg til å spille med plekter og nå klarer jeg nesten ikke å spille uten :D

Får bestille en sånn pakke me 72 ja :D Med mitt forbruk skulle den pakka vare i alle fall 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt et Dunlop Gator 2.0 plekter ganske lenge nå, og det begynner å bli ganske slitt.

Å jøsses! En øving og jeg kan hive plektret etterpå.

spiller 1.14 Dunlop

Det er jo akkurat som å spille med sigarettpapir..Du får jo ikke "feel" med strengene da, eller gjør du?

Endret av Smarting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte noe 2mm greie jeg også før men følte det blei litt klumpete å spille med

prøvde i grunnen alt muli av plekter

før jeg kom over dunlop tortex..

følte eg spilte bedre med disse så

bruker også 1.14 Dunlop å bytter vel et par ganger imånen

tipper jeg..

Endret av SvartaTosten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.