Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster - en mulighetens gitar eller kun for køntri?


Toffa

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Gøy å se at folk liker Telecasteren og ikke ser på det som kun en hesterockfjøl. Øksen min er en Fat Tele og den har fått meg til å glemme Les Paul som fet gitar. Når jeg har fått modifisert den ferdig så vil den danke ut behovet for en Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan vel brukes til det meste så lenge man har passende pickups i den, men altså... jeg har sett et ondskapsfullt metallband hvor lead-gitarist hadde en hvit tele, og det så aldeles tilbakestående ut. Om det var telecasteren eller at musikken ikke var så interessant vet jeg ikke, men jeg har aldri hørt mer på det bandet siden :P

Blir litt som å kjøre dragrace med en Toyota Yaris... Du kan sette i en V12 og kjøre greit, men vil fortsatt se ut som en tulling

En hvit gitar i et metalband vil vel egentlig se harry ut, samme om det er Les Paul eller Telecaster.

Jaha? Si det til gutta i Nevermore:

http://youtube.com/watch?v=aqnxhuEuzLw&search=nevermore

Jeg kunne faktisk tenkt meg dette. Har du en email eller noe? Det var noe av det teiteste og mest harry jeg har sett på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

/\

Jimmy bytta til les paul kun fordi han trengte ekstra umfh p.g.a John Bonham.

når han spillte med the firm på 80-tallet så brukte han nesten utelukende på telecaster.

Det burde vært et ballespark til alle de harde metalgutta som bare MÅ ha en Les Paul med humbuckere. Har spilt min Fat Tele side om side med en Les Paul Gold Top Delux og jeg ville ikke byttet ut min Tele om de betalte meg. Mye bedre sustain og kraft i Telen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Tele kan brukes til alt det. Det er jo bare en form på kroppen. Gitarlæreren min har en custom tele med en Duncan Humbucker(singelcoil size) i bridge og en Wilkinson trem. Funker til alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste gitar blir mests sannsynlig er telecaster. (selv om det er en stund til så ting kan forandre seg)

Hata den før, men etter at jeg ble fender frelst så

har jeg virkelig begynnt å like den.

Var Les Paul frelst før jeg. Drømte og siklet etter en Les Paul. Helst en Custom Black Beauty. Og så, i fjor jul, endte jeg opp med en liten sum penger og det var på tide med en ny gitar. Siden at pengene ikke holdt til noe Les Paul, endte jeg opp med en Squire Standar Fat Tele. Og nå i helga testa jeg den opp mot en orginal Gibson Les Paul Delux og fikk litt "skjokk". Telen min lød bedre og hadde bedre sustain enn hva Gibson hadde. Min gitar var og tyngre enn hva Les Paulen var. Humbuckerene til Les Paulen hadde og mindre output enn hva fabrikkpickupene til min Tele har. Og da tenker jeg og på singelcoilen (med alnico magneter) som står i stolen på min gitar. Så noe sparing til en Les Paul blir det ikke på meg nei. Min neste gitar blir nok enda en Telecaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Folk burde nå få velge farge selv ut i fra det de liker best? :)

Når det kommer til saken, så er Telecasteren brukt til mer allsidige ting nå enn før. Som andre har nevnt med Radiohead, Jim Root (Slipknot/Stone Sour), John 5 (Marilyn Manson), men også frontman i Gojira(!!!) bruker Telecaster i flere anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.