Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny bass


Rulle

Anbefalte innlegg

Heisann og velkommen ;)

Alltid hyggelig med flere bassister ;)

Regner med det er en 4 strenger du skal ha. Vet ikke om du skal ha ny eller brukt?

Hadde jeg hatt 5.000 og skulle kjøp meg en bass så hadde jeg kjøpt en Ibanez GWB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for å gi noe som helst råd, må du først fortelle hva du vil ha.

Hva er det din nåværende bass ikke tilfredstiller? Hva vil du ha anderledes? etc.

Skulle jeg ha kjøpt en bass for 5000 kroner, hadde det sannsynlig vis blitt en Yamaha BB eller RBX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er å prøve mye forskjellig, og se om du kan finne ut av hva du er ute etter. Hva slags musikk spiller du? Spiller du med fingra eller med plekter? Er det noen bassister du ser opp til, og som du kanskje vil "kopiere" lyden til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Yamaha RBX-774 som jeg vurderer å selge for tiden..

Men hvilken bass du bør kjøpe kommer jo veldig an på åssen lyd du er ute etter!

Titt f.eks litt rundt omkring i lokale musikkbutikker og prøv noen basser som kan gi deg et litt bedre inntrykk av hva du liker og er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Fender Mexico Basser kan alti anbefales, spiller ganske fint.... Skal mest sannsynlig kjøpe meg en selv no mens eg venter på en London tur om et halvårs tid der eg har planer om å finne drømme bassen... :P

Det er ikke så veldig enkelt å finne det som er "perfekt" for deg.. har vært gjennom 5 - 6 basser siden jeg begynte(ca. 3 - 4 år) og leiter fremdeles.. den jeg faktisk var mest fornøyd med var en Louder Jazz Bass(sikkert fordi det er eneste bassen jeg har hatt som hadde satin finish på halsen... Fy F. så eg hater Gloss finish...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.