Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Holder på å Bygge studio


Anbefalte innlegg

yo! her er hva jeg har

pc: 3 Ghz, 1 gig ram, 200 gig HD

lydkort: RME Fireface 800

har Cubase SX3, og noen pluggins...(verb, compressor, limiter, eq)

da trenger jeg mic'er og monitor... noen forslag? har ca. 10000-12000 å bruke på bare det.

en mic til vokal(kondensator?)

et sett til Trommer(bass, skarp, hihatt, 3 til tom, 2 overhead)

en eller to til amper-

har et par SM57 og 58 allerede..

noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig lite peil på dette. :lol: Men har selv et Fireface 800 på vei i posten hit nå :D Så er på en måte i samme situasjonen :D Har selv en SM-57 (til micing av gitarforsterker) og en ADK Vienna (så langt kun brukt på akkustisk gitar). Synes ADK`en funker svært fint på akkustisk gitar. Til vokal kan du jo sjekke ut Røde NTK, MXL V69, Sontronics STC-2..

Når det gjelder monitorer kan du sjekke ut KRK V-serien, Dynaudio BM 5A (kanskje litt utenfor din prisklasse, men skal visst være veldig bra).

Surf litt rundt. Let etter anmeldelser av de forskjellige produktene. Sjekk forumet på www.harmony-central.com masse info der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang trommer ville jeg kjøpt et Audix DP5 sett på ebay. Havner på ca 4400nok inkl alt av moms og frakt osv. Koster over 10000 i norge. Da trenger du et par overheader i tillegg. Du trenger forsåvidt heller ingen mic på hatsene.. Det tar overhead seg fint av.. eneste er om du vil ha mulighet for og mikse og trikse litt med eq på hihaten seperat fra cymbalene..

Ellers så ville jeg oppgradert maskinen med 1gb ram ekstra, og mye mer harddisk plass. En fordel kan også være og ihvertfall ha sata disker.. og en sata raptor disk til OS og cubase, sånn at de får jobbe på en lynkjapp disk.

Du sier du har cubase SX osv.. Har du betalt for dette ? .. Hvis ikke så regner jeg med du er klar over at hvis du bruker cracka cubase som kjører på software basert dongle, så går alt ca 50% treigere enn om du hadde hatt original med usb dongle. Hvis du kjøper Cubase SL f.eks så koster det ikke mer enn 1800kr om du er student. Noen butikker selger uten og spørre etter studentbevis også, så det burde ikke by på noe problem. Bare et tips om du ønsker maksimal ytelse.

Ang monitorer.. sjekk ut yamaha NS10. De mest brukte studio monitorene laget. Kjøper du brukt får du de til en rimelig krone også.. iforhold til og kjøpe et splitter nytt sett med mackie eller dynaudio til langt over 10k.. Ellers har jo Alesis endel billige alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.