Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan ha "reima" riktig?


Chal

Anbefalte innlegg

Meg og martin (fra forumet) har en diskusjon, det gjelder hvordan man skal ha strapen når man spiller. Han mener jeg har reima "feil", mens jeg mener at det er helt opp til hvordan man selv foretrekker det. Hva mener dere? Er det en "riktig" måte å ha den på, eller er det helt opp til hva man selv liker?

post-1307-1149967474_thumb.jpg

post-1307-1149967486_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg mener det er opp til hver enkelt, men jeg syns nå det ser litt dumt ut når en explorewr henger så kangt opp.. ser

ut som du spiller i danseband :P men når det er sagt, er det klart best å ha den hengende litt oppe istedefor neppå knærne.. gir bedre kontroll!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det er opp til hver enkelt, men jeg syns nå det ser litt dumt ut når en explorewr henger så kangt opp.. ser

ut som du spiller i danseband :P men når det er sagt, er det klart best å ha den hengende litt oppe istedefor neppå knærne.. gir bedre kontroll!:)

Jeg er jo selvfølgelig enig i at d kan se litt "bonat" ut å ha gitaren langt oppe, men d minsker bla. sjangser for senebetennelse, pluss at d er mye lettere å spille da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det er opp til hver enkelt, men jeg syns nå det ser litt dumt ut når en explorewr henger så kangt opp.. ser

ut som du spiller i danseband :P men når det er sagt, er det klart best å ha den hengende litt oppe istedefor neppå knærne.. gir bedre kontroll!:)

Jeg er jo selvfølgelig enig i at d kan se litt "bonat" ut å ha gitaren langt oppe, men d minsker bla. sjangser for senebetennelse, pluss at d er mye lettere å spille da ;)

Men husk, det er viktigere å se tøff ut enn å spille bra. Rock Guitar 101, liksom...

(Selv synes jeg til og med det ser tøffere ut med gitaren høyt oppe, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordeler og ulemper med det meste, spesiellt dette. Det er riktignok lettere å spille med gitaren høyt oppe (alt med måte riktignok), men selv har jeg den noe lavt rett og slett fordi det føles mer naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes helt alvorlig at det er bedre å ha gitaren langt nede å bli vandt til det... Tom morello er en av de gitaristene jeg liker best, men hver gang jeg ser på videoer henger jeg meg opp i dansebandhøyden... Men smak og behag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit, da velger jeg å være true - og skal fra og med nå ha reima på riktig måte.

...jippi.

Og det med å ha gitaren høyt oppe funker for meg, men senka den litt nå. Og hvorfor skal man ikke kunne ha en explorer høyt, iforhold til andre gitarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det er opp til hver enkelt, men jeg syns nå det ser litt dumt ut når en explorewr henger så kangt opp.. ser

ut som du spiller i danseband :P men når det er sagt, er det klart best å ha den hengende litt oppe istedefor neppå knærne.. gir bedre kontroll!:)

Jeg er jo selvfølgelig enig i at d kan se litt "bonat" ut å ha gitaren langt oppe, men d minsker bla. sjangser for senebetennelse, pluss at d er mye lettere å spille da ;)

[/quote

var jo akkurat det jeg skrev :P er ikke akkurat hetfield med gitaren høyt oppe, men det gir bedre kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit, da velger jeg å være true - og skal fra og med nå ha reima på riktig måte.

...jippi.

Og det med å ha gitaren høyt oppe funker for meg, men senka den litt nå. Og hvorfor skal man ikke kunne ha en explorer høyt, iforhold til andre gitarer?

Fordi den er designet på en sånn måte at den hører hjemme i skritt-området. Det sa i hvertfall en av de som var på designteamet i et intervju jeg så på TV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit, da velger jeg å være true - og skal fra og med nå ha reima på riktig måte.

...jippi.

Og det med å ha gitaren høyt oppe funker for meg, men senka den litt nå. Og hvorfor skal man ikke kunne ha en explorer høyt, iforhold til andre gitarer?

Ha gitaren så høyt som du vil :) Det er BARE du som bestemmer hvor høyt du liker å ha gitaren. Angående bildene bør du gå for det andre, med reima bak den ene skulderen. Du slipper en del nakkeslitasje da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ha den litt høyt enn å ha gitaren rundt knærne.

Jeg spiller vanskelige ting mye bedre med gitaren litt høyt. Men dog ikke så høyt at du anstrenger skuldre og nakke.

Synes at du har den litt høyt på bildene på toppen der.

Endret av Tekumseh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.