Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt Muse album!


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

Woho, nå er snart tiden inne for nok en skive stappet med rariterer og kuriositeter.

3. Juli er dagen. Gled dere. Har selv hørt skiva en gang, og det er mildt sagt en variert skive. Alt fra techno til jazz og surf-rock finnes fordelt på den skare timen albumet varer.

Det er også Muse's mest proggy album. Mange av låtene er noen spesiell struktur, og forandrer seg stadig uten at det blir drøyt eller langtekkelig. Produksjonen er gjort av Rich Costey, og alt høres fantastisk ut. Masse backingvokaler, synther, og selvfølgelig heavy fuzz bass. Det er det mest overdådige de har gjort så langt vil jeg påstå, men også det beste siden Origin of Symmetry.

Musikalsk er det også ganske imponerende. Åpningslåta "Take A Bow" skifter toneleie ca. hvert 10. sekund noe som er ganske spesielt for et såpass kommersiellt band som Muse.

For de som er interessert har jeg en link til den første amerikanske singelen deres "Knights of Cydonia", som høres ut som surf-gitaristen Dick Dale blir jaget av romvesner på en hest gjennom ørkenen.

Surf-prog med andre ord. Og en dæsj "episk country". Vil anbefalle alle til å høre hele greia, da alt forandrer seg halvveis i låten, og går over i et av de mest cheesy riffene siden slutten av "Bohemian Rhapsody".

Last ned låta her: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...9ECDAC32762EDA1

eller hør den her: www.myspace.com/muse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt fan av Absolution jeg også. Litt for kjedelige låter, og glissen produksjon.

BHAR derimot er mye mer spennende. Nesten alle låtene forandrer seg med nye arrangeringer, instrumenter, seksjoner, osv. Det er det mest proggy de har, også det mest varierte. Åpningslåta Take a Bow er helt fantastisk, og mye bedre enn hele Absolution til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.