Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er Fender egentlig Gibson?


Rohde

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal jeg driste meg til å tolke her, så forsøker du, via ironi, å levere et nådestøt til påstanden "tone is in the hands". Det kan det hende du ha lykkes i, hvis det dreier seg om din forståelse og tolkning av påstanden.

Problemet er at folk tolker denne påstanden så vidt forskjellig, at det ikke foreligger noe brukbart grunnlag for å debattere om den har noe for seg eller ei.

Jeg stiller meg for eksempel 100% bak påstanden "tone is in the hands". Samtidig så mener jeg ikke det er likegyldig hvilket utstyr man bruker.

Selvmotsigende? For så vidt, alt ettersom hva man legger idet.

Men, for all del, mulig jeg har fått solstikk og ikke skjønner hvor du vil hen. skal ikke se bort fra det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minE somrE på stansefabrikken som har gjort meg til den fantastiske gitarist jeg er idag. Faktum er at jeg får en Gibson Les Paul til å høres ut som en fender - og omvendt - bare jeg vil!

Konsentrerer jeg meg kan jeg også få en banjo til å låte som en mandolin, eller en Gibson Flying v. Distortion og andre effekter er som dere vet kun opptak av hvordan kjente gitarister treffer strengene. Når dimebag spilte låt det blodheavy samme hva han spilte på, uansett effektbruk.

Det gjelder å snappe triksene.

Jeg kan få en Tuba til å høres ut nøyaktig som en gitar! helt sant!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mitt forsvar kan jeg nevne at det ikke er meg personlig som startet denne topicen. Det var en kollega (som forøvrig også er medlem på GN) som utnyttet muligheten da jeg i et svakt øyeblikk glemte å logge av kontoen min.

Men har jo fortsatt da. Men uansett. kan godt legge tråden død nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.