Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Merkelig problem når jeg spiller inn..


Anbefalte innlegg

Har fått "studioet" opp og gå etter at pc'en ble byttet ut for et par måneder siden, og her en kveld skulle jeg legge på litt kassegitar..

Spilte oppå et enkelt tromme"groove" (Midi..), og satt og fulgte med på skjermen mens jeg spilte. Passet ekstra nøye på og "treffe" slagene, og det gjorde jeg.. Er 110% sikker på at akkordskifter kom der de skulle, og ikke minst, at jeg begynte akkurat der jeg skulle..

Da jeg lyttet på det etterpå, lå gitaropptaket ca. ett slag før der jeg hadde spilt de inn.

Mao, gitaren begynte faktisk et slag før trommene, selbv om jeg dro første akkorden i det første basstrommeslaget kom..

Hva kan det skyldes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program bruker du?

Kan det være latency? At det tar litt tid fra du slår på strengene til det blit tatt opp, slik at hvis du slår akkurat når det spilles på skjermen blir det en liten forsinkelse? I så fall bør du skru av alle unødvendige spor og effekter slik at pcen kan bruke all prossesorkraften på opptak.

Vil anbefale å spille inn med klikk. Still klikka med samme bpm som trommene går i å legg til trommer etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :)

Options -> Audio -> Advanced

Satte "Driver Mode" til "Default".

Når det gjelder Driver Modes, og hva de forskjellige betyr, har jeg ingen peiling på, men det funker hvertfall fint nå..

PS! Sonar 2, hvis noen skulle lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.