Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om effekter?


LTBR

Anbefalte innlegg

Jeg har null peiling på effekter bare så det er sagt:) Jeg har alltid spilt med kabel rett i forsterker. Jeg har en Digitech RP100 som jeg omtrent aldri har brukt. Tok den fram igjen og fant ut at det var litt moro å forske på forskjellige lyder. Men det er en ting jeg lurer på: Jeg har en Marshall SLP og en Marshall 6101, altså noen av de forsterkerne som er simulert, + et 1960 kabinett, dette er også simulert, + en Gibson gitar som er med humbuckere, også simulert. Det jeg egentlig vil fram til er at jeg har det utstyret som prøver å simuleres så det har jeg ikke bruk for, men de andre effektene var greie å ha, men da må jeg spille gjennom div amp moduleringer og sånt, får ikke lyden fra kun gitaren og forsterkeren min. Finnes det noe annet som passer meg bedre, eller er det best å kjøpe kun enkle pedaler med de effektene jeg vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noe poeng å bruke boksen som effektprosessor om du ikke har mulighet til å få skrudd av alt du ikke trenger, og spesielt hvis den da allikevel ikke låter bra i dine ører. Da kan du heller selge den og lete etter pedaler som gjør akkurat de effektene du trenger, evt en annen multi-pedal. Mulig en Pod XT (Live) gjør det du vil, dvs at du kan skru av all staffasje på noen presets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha überkontrollen over hva effekter som brukes, så er det vel egentlig kun pedaler som gjelder. Et multi-effektbrett kan være greit det, men da er det ofte bundet til en produsents versjon av effekten. Den lille duppeditten du nevnte kan du beholde som reiseforsterker/øvingsdings. Da har du muligheten å få kul lyd når du øver, men slike dingsebomser lyder ofte helt ræva hvis en fyrer opp volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.