Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke Cymbaler burde jeg kjøpe?


ApoteX

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde noe ZBT når jeg skulle kjøpe hi-hat. Jeg synest de låt bæsj. Anbefaler heller enten Sabian XS .... eller Wuhan! De låter masse bedre. Men enda bedre er det om du prøver cymbaler før du kjøper. Det er så masse forskjellig - og de låter veldig forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøv heller meinl eller wuhan! paise er også ganske bra. tror du får mer ut av pengene når du kjøper cymbaler som ikke er fra de største merkene i den prisklassen. Zidlian og Sabian er bedre i litt høyere prisklasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meinl er cymbaler som låter bra til en fin sum. Wuuhan kan låte fint det også, men de går i stykker alt for fort.

Cymbaler kommer veldig ann på hva slags musikk du spiller også. Men XS-settet til sabian er nok et bedre valg en B8 og ZBT. husker ikke helt hav XS-pakka ligger på i pris, men den tror jeg ikke er dyr.

Selv bruker jeg å spare opp så jeg får kjøpt akkurat de cymbalene jeg har lyst på. Da får jeg som regel den sounden og sammensetninga jeg selv vil ha.

Endret av FoxyFix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg kupper tråden, men ser ingen stor vits i å lage en ny tråd.

Jeg har tenkt å bestille cymbaler fra statene, kommer sikkert til å prøve litt først, men jeg lurte på om folket her likte Sabian AAX bedre enn Zildjian A Custom eller vice versa? Er snakk om en pakke med hats, ride og crash. Er så jævlig billig der selv om man tar med moms og frakt at det blir mye billigere enn å kjøpe her..

Merk: Andre merker er absolutt ikke utelukket, jeg bare spør om disse to, siden de er de mest "kjente".

Forresten, er Sabian HHX litt mer Jazz type cymbal? Har forstått det slik ut av det jeg har lest på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg lurte på om folket her likte Sabian AAX bedre enn Zildjian A Custom eller vice versa?

En kamerat av meg har to Zildjian A Custom crash cymbaler. Selv har jeg en Sabian AAX Studio og en AA Medium Thin. Jeg liker Sabian AAX bedre enn Zildjian A Custom. I mine ører har Sabian en mer kompleks og rik tone enn Zildjian. Mulig at det ikke gjør store forskjellen i en band sammenheng, men det gjør en forskjell for meg.

Men begge to er ganske like i lyd karakter - meget anvendelige og allsidige. Tror ikke du kan gå feil med verken Zildjian A eller Sabian AAX.

Sabian HH (og HHX) har generelt en dypere klang enn AA. Jeg foretrekker den dype lyden, men kan tenke meg at den vil være litt mer vanskelig å plassere i pop/rock lydbildet, som ofte er meget tettpakket. Men om du spiller mer rolig musikk der det er plass til å la en cymbal klinge, vil jeg absolutt foretrekke HHX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal handle her i Norge, mener jeg oppriktig man ikke finner bedre cymbaler for prisen enn Meinl. De har virkelig tatt seg oppover i kvalitet, og toppseriene deres (Byzance, Soundcaster/Custom, MB20/MB10 og Amun) låter vel så godt som hva det skal være fra Zildjian, Sabian og Paiste. Men, cymbaler er såpass individuelt hva man foretrekker at det er vanskelig å gi noen konkrete tips. Amun er etter min mening de perfekte allround cymbaler til overkommelig pris, vil man spare enda mer kan Classics være verdt en titt (synes de holder seg godt sammenlignet med f.eks XS20 osv., men har som regel billigere pris), eller om du har først råd til det, så er de håndhamrede Byzance verdt alt hva de koster, og mer. Kan si det sånn, har et fullt sett med Paiste Signature cymbaler på mitt ene sett, men hadde jeg visst om Meinl Byzance/fått testet de ut tidligere, hadde jeg heller gått for de i stedet. For det første liker jeg lyden av de bedre, og jeg hadde også spart en god sum penger på det... Men som jeg sa, så er det veldig individuelt fra trommis til trommis hva øret foretrekker. Men kan også anbefale Paiste Alpha om du skulle ha råd til de, fine mellomklasse-cymbaler. De og Meinl Classics er mine tips for fine cymbaler til billig pris. Hadde selv styrt unna ZBT/B8 osv, de kommer man uansett bare til å selge unna for å bytte ut senere, om man er en "seriøs" trommis...

My 2 cents ;)

Endret av Petrez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.