Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Litt elektronisk musikk (da!!)


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

hehe. Bare satt og lekte meg litt med synthen min. Tror jeg skal bruke denne ideen på et eller annet vis. Lage noen akkorder, pad'er som ligger der...og en svevende gitarlinje eller to over det

kanskje? men det ER bare en vill skisse jeg gjorde nettopp da. Ikke noe fiksfanteri

http://www.bandrommet.net/musikk/bare_tull.mp3

vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ikke electronica, bare det første jeg fant på.

Trommene har jeg ikke gjort noe med. De er sånn... trommesettet heter Hard Kit i Yamaha Motif'en. Veldig kul lyd på de. Det jeg synes er kulest også.. :) Og så synes jeg at groovet ble kult også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogbare for moro skyld så lagde jeg en liten remix av den enda seinere på kvelden (ja jeg vet, kjeder meg). Egentlig ikke så værst, hvis jeg skal si det selv, med tanke på at slik musikk SKAL være repetativ og mer suggestiv enn spennende

Men, jeg er vel ikke akkuratt objektiv :) Fortsatt bare synth.

http://www.bandrommet.net/musikk/Chill_Out_Helvete.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

om du kategoriserer det som elektronica så skal det jo ikke være noe særlig repetativt .. Elektronika kan ha mange kule elementer det . Bare ikke så kult på egenhånd ..

Jeg digger det sånn som Jaga Jazzist bruker det f.eks. det låter jo så bra atte ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra * imponert *. Jeg har ikke noe særlig greie på synther...  var aldrig borti det. Er det vanskelig, dyrt, ligger trommene der også? Kan den brukes som et vanlig piano også?

ALT dere hører, trommer, pad's og effekter, ligger inne i synthen

dere kan se et bilde av den her:

http://www.motifator.com/motif678/btm/btm_specs.php

Og JA, det skal komme gitarmeldodi over dette...og det skal lages flere deler og flere akkordrekker. Dette er en råskisse så jeg ikke glemmer det :)

Den koster nå ikke så alt for mye; ca 17 000 tenker jeg (fullpris: 20 000). Den kostet mellom 20-30 000 da den kom, men nå har det kommet en MOTIF ES serie som er en litt oppgradert versjon, og den koster nå ca 27 000,-

Men jeg betalte 10 500,- for min da... ny (dvs brukt i en uke) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei den kobles opp via midi (eller som jeg gjør usb og emulerer midi) og så laster jeg en definisjon i Cubase som gjør at jeg styrer den derfra. Sli at Cubase styrer de forskjellige sporene inne i synthen, men lyden kommer fra synthen., Deretter tar jeg det opp gjennom mikseren, enten et og ett spor for å mixe det sammen, eller hele sulamitten rett på 2 spor for enkelhets skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lagrer det i MIDI så kan du jo like gjerne lage det i et annet program. For det er ikke lyder. Du må lagre det som en lydfil (*.wav) for at det skal ha noen hensikt. For eJay (huff, møkkaprogram) er jo et loops og samples basert program

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.