Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe brukt Ibanez S270


RockeFelle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Ibanez S270 for ca. 2500,-

Han jeg kanskje skal kjøpe den av har hatt den i 5 år, men kun brukt den i 3, resten av tiden

har den ligget i boksen. Jeg spiller mest rock, metal osv., er dette en gitar som kunne passe meg?

Det ligger også ganske lite info om denne gitaren på nett, er det noen som har personlige erfaringer med

denne Ibanez modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Ibanez S270 for ca. 2500,-

Han jeg kanskje skal kjøpe den av har hatt den i 5 år, men kun brukt den i 3, resten av tiden

har den ligget i boksen. Jeg spiller mest rock, metal osv., er dette en gitar som kunne passe meg?

Det ligger også ganske lite info om denne gitaren på nett, er det noen som har personlige erfaringer med

denne Ibanez modellen?

er: ibanez

Med bittelit googling fann eg eit review til deg

date: 07/13/2004 category: electric guitars

It covers quite a lot of sounds. The pickups aren't the best, but they sound nice. The single coil is slightly noisy though. The switch enables a with variety of sound to be produced, as every position sounds really unique.

Features: 7

Sound: 6

Action: 6

Reliability: 6

Impression: 5

Overall rating: 6

Spør du meg høyres det ut som ein veldig middelmådig nybegynnargitar. Personleg ville eg ha sjekka ut finn.no og funne eit betre kjøp. Eg hadde ein liknande ibanez ein gong, ikkje noko å klappe i henda og kle seg naken for akkurat. bedre med ein brukt epiphone eller fender made in mexico

Men du får finne ut av det sjølv. håpar eg har vore til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer reviewet fra? Det er da ekstremt subjektivt hvordan man opplever en gitar, og selv blant magasiner er det ekstremt få som kan funke til å ta noen avgjørelse for deg hvorvidt en gitar er god eller dårlig!

S270 er en rimelig gitar, og for å få en lav prislapp så har de såklart vært nødt til å kutte svinger. Så tatt ut av sammenhengen sier det reviewet der ganske lite. Ser man på Harmony Central så ser eierne der til å være rimelig fornøyd med den, uten at jeg ville brukt det heller som noen pekepinn.

Jeg har selv ingen erfaring med S270, men har eid en S470DX, som jeg synes var kjempefin å spille på, men hardwaren kunne være litt ustabil, men det er noe som gikk seg gradvis til og jeg tror dagens eier av den gitaren er ganske så fornøyd med den! De fleste solidbody ibanezer med en eller flere humbuckere er så godt som laga med det mål for øyet å spille heavy. Kanskje ikke det rette til klassisk rock, men de kan nok gjøre den jobben også. Hvis forrige eier ikke har hatt noen problemer med den, tror jeg ikke du vil få det med det første heller!

Bare vær klar over at Ibanez har falt endel i pris de siste årene, og du kan kanskje prute litt på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to! :)

Da er saken den, at jeg per dags dato har en Fender Squire Showmaster(3700,- ny)

som jeg har hatt i litt over et år. Jeg er ikke helt fornøyd med lyden i gitaren, det skriker

og piper støtt for å si det sånn. Men gitaren i seg selv synes jeg er veldig allright å spille på.

Hva er da lurest lønnsomt?

-Kjøpe Ibanez'en og forvente bedre lyd og kvalitet.

-Koste på Showmaster'n 2-3 laken med et par DiMarzio Humbuckere++

Er ikke så rutinert på detta med gitarer ennå skjønner dere :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ingen erfaring med S270, men har eid en S470DX, som jeg synes var kjempefin å spille på, men hardwaren kunne være litt ustabil, men det er noe som gikk seg gradvis til og jeg tror dagens eier av den gitaren er ganske så fornøyd med den!

Hvis det er den gitaren jeg tror du sikter til, kan jeg bekrefte at dagens eier av gitaren er meget fornøyd (For nærmere info, sjekk signaturen min). :blush:

S-serien er flotte gitarer, og kan brukes ganske variert. Fra jazz til daumetall, liksom. Halsene er ganske tynne, og det er det jo ikke alle som liker. Kroppene er også ganske lette, noe som gjør at du slipper å ha vondt i skuldrene etter en gig.

Jeg skal derimot ikke uttale meg om S270, som egentlig er ganske ukjent for meg. Etter å ha lest litt om den, virker det som om det er en rimelig gitar, og jeg er ganske sikker på at den er tilfredsstillende for en nybegynner. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer reviewet fra? Det er da ekstremt subjektivt hvordan man opplever en gitar, og selv blant magasiner er det ekstremt få som kan funke til å ta noen avgjørelse for deg hvorvidt en gitar er god eller dårlig!

S270 er en rimelig gitar, og for å få en lav prislapp så har de såklart vært nødt til å kutte svinger. Så tatt ut av sammenhengen sier det reviewet der ganske lite. Ser man på Harmony Central så ser eierne der til å være rimelig fornøyd med den, uten at jeg ville brukt det heller som noen pekepinn.

Jeg har selv ingen erfaring med S270, men har eid en S470DX, som jeg synes var kjempefin å spille på, men hardwaren kunne være litt ustabil, men det er noe som gikk seg gradvis til og jeg tror dagens eier av den gitaren er ganske så fornøyd med den! De fleste solidbody ibanezer med en eller flere humbuckere er så godt som laga med det mål for øyet å spille heavy. Kanskje ikke det rette til klassisk rock, men de kan nok gjøre den jobben også. Hvis forrige eier ikke har hatt noen problemer med den, tror jeg ikke du vil få det med det første heller!

Bare vær klar over at Ibanez har falt endel i pris de siste årene, og du kan kanskje prute litt på den...

Jeg har sjølv dårlig erfaring med Ibanez nybegynnergitarer. Eg er klar over at reviews er svært subjektive og at ein må teste ut ting sjølv for å finne ut kva ein sjølv meinar om saken. Men mitt tips er i allefal det same. Og om du vil kjøpe gitaren bør du i allefal sjø nøye over gitaren og forhøyre selgaren om positive og negative erfaringar han han har hatt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, tar en tur å prøver gitaren jeg.

Evt. får låne den med meg på en øving :)

Men sånn i forhold til prisen da?

Hva kostet en sånn børse ny?

Og til slutt, noen som har noen innspill ang. å oppgradere Showmastern?

Kanskje litt seint å komma med innspel, men mitt råd er i allefal å la showmasteren vere som den er. Dyre mic'er i billig gitar er dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.