Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Doug Pinnick


Martin

Anbefalte innlegg

Hmm det var ikke så lett å hør:p Det er lite mellomtone på lyden hans i såfall. Rundt 1:50 er vel da man hører bassen best.

Han har dyp bass som ikke er modulert. Og så har han diskant som er gjort noe triks med.

Så signalet er nok splittet som du sier. Kan hende han bruker reverb, som gjør diskanten mer fyldig. Og en wammy pedal som tuner den ned litt ned. Og så gjort lyden litt knasete med en overdrive.

Du burde også ha en kompressor pedal ;)

Kan være greit å vite om han bruker plekter eller fingrene.

Det er nesten helt umulig å klare å gjennskape lyden til en musikkere. Jeg har lenge prøvd å gjennskape lyden til Timmy C i Rage Against the Machine, Evil Empire. Men har ikke lykkes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det var ikke så lett å hør:p Det er lite mellomtone på lyden hans i såfall. Rundt 1:50 er vel da man hører bassen best.

Han har dyp bass som ikke er modulert. Og så har han diskant som er gjort noe triks med.

Så signalet er nok splittet som du sier. Kan hende han bruker reverb, som gjør diskanten mer fyldig. Og en wammy pedal som tuner den ned litt ned. Og så gjort lyden litt knasete med en overdrive.

Du burde også ha en kompressor pedal ;)

Kan være greit å vite om han bruker plekter eller fingrene.

Det er nesten helt umulig å klare å gjennskape lyden til en musikkere. Jeg har lenge prøvd å gjennskape lyden til Timmy C i Rage Against the Machine, Evil Empire. Men har ikke lykkes :P

Jeg tror absolutt du er inne på noe der.

Egentlig ganske spennende lyd, men den druknet litt for mye i mixen, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have used the same rig for about 10 years now. The crucial gear for me is my Traynor bass amp that I use for my high end. It is a very shitty sounding amp but it is perfect for only high end. It has a natural chorusing sound from the tubes overdriving. I haven't heard any other amp do this. I have tried almost every tube guitar amp I could find and they sounded OK but the Traynor is the magic... and the SVP-Pro bass pre-amp for the low end. It has an overdrive that does not break up like goose farts on the low end. I can get that low rumble like a pipe organ.

Hm...

Så han bruker:

High: Han presser rørene i ampen sin til fullt så han får en type chorus..

Low: Har veldig dyp bass, med lite mellomtone og bruker vrengpedal for å få litt råere sound..

Sånn det høres ut for meg er at han har veldig clean bunn i tonen hans, mens han har litt chorus og vreng på de høye eller hva sier dere? Hva hadde dere gjort?

Må jo være plekter han bruker, kan da ikke skjønne annet?

Endret av Martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp bruker plekter :P Tok ikke lange tiden å finn det ut med GoogleBilder :P

Han er også venstrehendt:p

Plekteret er nok sikkert litt viktig for lydbildet. Men hvor mye det vet jeg ikke. Jeg har faktisk aldri spilt bass med plekter, så det er litt fjernt for meg:p

Det jeg nevnte med wammy pedal kan du nok se bort ifra. Den bruker som regel bare gjøre lydbildet grumset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.