Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster


phatman

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg sa at hvis du ser at det er 3 stykker tre så bør du ikke begynne og jobbe innenfor trebransjen ..

Jeg har ikke planer om å jobbe innenfor trebransjen, men jeg har to øyne som jeg kan se med, og munnen kan jeg blant annet le med...

...og på det nåværende tidspunkt så ler jeg av det faktum at du ikke ser at det er 3 stykker tre i det bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

= 1 stykke tre.. Du merker det nok ikke sånn umidelbart, men det sier seg selv at sustainen er bedre i en kropp som er hel, enn når lyden må vandre mellom en haug med lim og graps istedet for og flyte jevnt i samme trestykke.

Er det bare jeg som er skeptisk til at man kan høre forskjell mellom en kropp av 3 deler og en kropp av 7 deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvis du er så lite skeptisk så kjøp deg en mexico modell til 4000, så kan du jo prøve en til amerikansk til 3 ganger så mye når du har spillt litt på den meksikanske.. og se om du merker forskjell.. jeg hadde samme innstilling som deg når jeg kjøpte en meksikansk for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en mexico og har prøvd mange USA modeler.

Det eneste jeg merka sånn men en gang var at mickene var

litt bedere på US modelen, men ikke nok til at det var vært pengene.

jeg har satt en JB jr. i min strat nå og synes den høres veldig bra ut.

men er ingen ekspert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50s & 60s serien i gusjefarger som seafoam green og shell pink, griskule gitarer som selv en med sterke fordommer mot strat, som meg, har lyst på! :D

Utviklingspotensialet i deg som gitarist tror jeg aboslutt ikke holdes tilbake av en Mex-stratt!! En USA stratt lar deg ikke blie bedre raskere, men dersom du har pengene gir den deg mer komfort, mindre problemer og en bedre lyd. Så spørsmålet du egentlig bør stille deg selv er om du faktisk er kar nok til å merke, sette pris på og utnytte disse forskjellene! Eller.. Bare rett og slett om du syns den er 2000,- kr kulere en den meksikanske!

Skal ha min egen, flett nye Gibson Les Paul en gang, men ikke tale om at jeg egentlig "har bruk" for den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt av læreren min at Highway One Strat'en var halvt amerikansk-mexikansk. Dvs. delene og alt sånt kom fra Mexico mens den var montert i Corona. Han kan UTROLIG mye om Stratocaster... Så er f.eks volum-skruen på H1 utrolig dårlig. Justerer man på den går den ikke jevnt ned til ingen lyd, men på ett punkt forsvinner den helt, selv om man kanskje har 1/4 runde til og skru.

Endret av Vaidude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.