Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavy Valveking


Gersen

Anbefalte innlegg

Hei, hei! Jeg lurer rett og slett om peavy sin Valveking-serie låter noe bra! Gjør den det? Fant noen lydklipp, og dem låt bra nok dem, synes jeg. I alle fall til mitt bruk. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet den, ikke noe særlig til metall.

Spiller ikke metall.

Spiller Blues og Hard Rock (og litt til, men ikke Metall).

Lurer litt på om det er mulig å spille høyt med den, uten at lyden blir dass? Har en Peavy Transtube-sak som stort sett låter dass når du spiller høyt med den, med mindre jeg spiller med lett vreng, og High-en på EQ-en er skrudd ca. helt tilbake.

Noen som vet om noen gode, og ikke så alt for dyre alternativer på amp (helst rør, men gjerne transistor om det finnes noen gode alternativer der)? Forsterkeren skal kunne brukes på en scene, og låte brukbart/greit sammen med et band.

(Er det kanskje lurt å lage en egen "Tips-til-ny-amp-tråd" om dette?)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet en valveking 1x12 combo nå på fredag, med esp eclipse og EMG. Nå er jeg så heldig at jeg liker EMG, og da låt det langt råere enn hva jeg husket at toppen m/SG låt. Tar det tilbake: valveking funker til metall. Sammen med EMGer var den tight og fin, og når jeg flytter ut og kvitter meg med stacket, er det faktisk en mulighet for at jeg skaffer meg slik en søt liten combo. Prisen er jo temmelig fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.