Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lære fretbordet.


se.schei

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har øvd som en gærning det siste året på fretboard skills, notelesing, skalaer og arpeggios og sammenhengen mellom alt dette.

Jeg kan godt tenke meg å lage en slags fremgangsmåte for øvingen på dette, men det må bli etter eksamen om noen uker. Bare lufter ideen for å sjekke om noen er interesserte. Personlig synes jeg ikke de øvelsene som har vært postet her er særlig effektive i det hele tatt.

Kjempeinteressert Hallvardo!!

Eg skriv meg gjerne på interesselisto :P Kven veit? kanskje vi kan få det som forsidenyhet om da blir bra nok for fleire sånne guider på norsk e akkurat da vi treng for å gjera ting litt enklere for oss alle :) Ta den tida du treng, og gje oss ein oppdatering om ka da blir te då ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bortkastet tid å lære seg hvor alle notene er på fretboardet, det er mye bedre å lære seg skalaer, og øve på å bli bedre, etterhvert greier du å høre deg fram til notene mer eller mindre, men så lenge du får tonene til å passe sammen og det høres bra ut så er d f*** meg ikke vits i sitte å pugge notene på frretboardet, "Man trenger ikke å vite navnet på tonene så lenge man vet hvordan de høres" viss du absolutt vil vite hvor notene er på halsen, lær deg skalaer, drit i å pugg alle navnene på gitarhalsens toner, thats a fuckin waste of time. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber litt med det her selv også, og et tips er så spille etter noter!

Da blir du bedre på notelesning samtidig som du må tenke hvor notene er på gitarhalsen :)

Hvordan kan en spille etter noter uten om å kunne fretboardet? Og en må jo kunne å lese noter og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en spille etter noter uten om å kunne fretboardet? Og en må jo kunne å lese noter og da.

ved å lære seg skalaer, det er verre å lære seg å lese noter enn å vite hvor de er på gitarhalsen.

Man trenger ikke å kunne lese noter for å bli en god gitarist. på gitarhalsen finner du flere av de samme tonene på ulike deler av fretboardet. så det blir jævlig mye å sette seg inn i viss du har tenkt å lære deg alle notene, og hvor de befinner seg på fretboardet. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.