Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompressor


Martin

Anbefalte innlegg

Mårn

Jeg leter etter en fin kompressor som jeg kan bruke til bass, noen som har noe erfaring med noen kompressorer? Skal være i et rack så er bra hvis vi tenker på at det skal være i et rack... Har sett litt på denne.. Men er ikke helt sikker på detta! Skal helst ligge rundt 1500 kroner, ny, brukt spiller ingen rolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Carl Martin sin Compressor/Sustainer og den syntes jeg var bra. Men det er jo en pedal.

Selv så bruker jeg denne dingsen, men den er også pedal.

Generelt råd: prøv før du kjøper. Hvis du vet hva du vil oppnå med kompressoren, så undersøk om den kan gi deg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Behringer lager ganske fine kompressorer. Den du har sett på kan alikevel bli litt overflødig ettersom den har to kurser og man sjelden bruker mer enn en når man spiller bass. Bruker den nevnte kompressoren ukentlig der jeg jobber og den har også en del "unødvendige" funksjoner når det kommer til det å spille bass gjennom den tror jeg. Men det gir deg jo samtidig flere muligheter når det kommer til forskjellige signaler. Hvis du kobler kompressoren før forsterkeren og har en a/b switch kan du jo komprimere kursene forskjellig :blush:

Den innebygde gaten kan forresten være god å ha hvis du plages med støy fra bassen ettersom den kutter et hvert signal under en viss signalstyrke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.