Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

engelske band som har betydd MYE!"!


Lejs

Anbefalte innlegg

The Kinks er ofte glemt, desverre. De lagde plator om dronningen når Beatles og RS var verdens største band. Men de er jo jævli kule. Han gitaristen ødela en forsterker med et barberblad for å få distorson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oasis var en rein kopi av The Stone Roses, enten du liker det eller ei.

Med fare for å gå litt utenfor Lejs' interesseområde; selv om et band bare er en kopi har det da en viss egenverdi å gjøre musikken mer kjent, og Oasis skulle dermed være betydningsfullt likevel?

Greit nok det, men jeg synes fremdeles at han burde slenge det inn som ei fotnote Hvis han bestemmer seg for å snakke litt om Oasis og hele britpop bølgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dire Straits var veldig mye med på at salget av cd' platen begynte og å jumpe til værs. med plata brothers in arms i 85' var det på en mtåe gjennombruddet til cd plata. det var den mest solgte albumet i england på 80 tallet og er vel en av de mest solgte fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kinks er ofte glemt, desverre. De lagde plator om dronningen når Beatles og RS var verdens største band. Men de er jo jævli kule. Han gitaristen ødela en forsterker med et barberblad for å få distorson.

Fuzz heter den effekten :)

Ellert ser jeg ingen som har nevnt Elton John, selv om han kanskje ansees som balladenes konge, har han et par utrolig gode rockelåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kinks er ofte glemt, desverre. De lagde plator om dronningen når Beatles og RS var verdens største band. Men de er jo jævli kule. Han gitaristen ødela en forsterker med et barberblad for å få distorson.

Fuzz heter den effekten :)

Så lenge lyden på en eller annen måte blir vrengt er det ikke galt å kalle det "distortion".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kinks er ofte glemt, desverre. De lagde plator om dronningen når Beatles og RS var verdens største band. Men de er jo jævli kule. Han gitaristen ødela en forsterker med et barberblad for å få distorson.

Fuzz heter den effekten :)

Ellert ser jeg ingen som har nevnt Elton John, selv om han kanskje ansees som balladenes konge, har han et par utrolig gode rockelåter.

Helt enig! Elton var litt av en rev på 70 - tallet.

Men Lejs er vel ferdig med oppgaven så vidt jeg vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kinks er ofte glemt, desverre. De lagde plator om dronningen når Beatles og RS var verdens største band. Men de er jo jævli kule. Han gitaristen ødela en forsterker med et barberblad for å få distorson.

Fuzz heter den effekten :)

Ellert ser jeg ingen som har nevnt Elton John, selv om han kanskje ansees som balladenes konge, har han et par utrolig gode rockelåter.

Helt enig! Elton var litt av en rev på 70 - tallet.

Men Lejs er vel ferdig med oppgaven så vidt jeg vet? :)

[/quoe]

var ''syk'' denne dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.