Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Micro Cube'n bruser som havet


Anbefalte innlegg

Har dere lagt merke til brusingen i Micro Cube før? Den blir vanligvis overdøvet av gitaren, men hvis man spiller med dempede strenger hører man at det liksom bruser i ampen, en brusing som fader ut fort.

Er det noen som vet hva denne brusingen kommer av?

Kan det være på grunn av en eventuell støyreduksjon innebygd i ampen? Hvis tilfelle, hvordan kan jeg bli kvitt denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg helt skjønner hva du mener..

Eneste jeg merker er litt svak brus ved bruk av ACOUSTIC. Da hører jeg en ekstremt svak anelse av "brusing", men dette er ikke plagsomt for min del. Forsterkeren min er helt topp, og det er lett å like Micro Cube. Genial amp på batterier. :D

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører den faktisk best med "Classic stack". Du kan også prøve å berøre jack'en som skal inn i gitaren mens den andre enden sitter i forsterkeren, da hører du det kanskje bede.

Lyden kan sammenlignes med den man hører når man holder en konkylie inntil øret.

Jeg lurer altså på hva dette kommer av (for jeg har ikke hørt det i andre amper), samt hvorfor det stopper så fort (det er ingen konstant ulyd, så noe pickup-støy er det ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusingen er bare et resultat av distortionen.

Hvorfor den forsvinner? Gate

Det er innebygget gate på Cube produktene. Et forsøk på å fjerne støy.

Desverre blir den ikke borte helt på cleanlydene, og hvertfall ikke i opptak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.