Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på BOSS DS-1


Toffa

Anbefalte innlegg

Hva er prisen for en BOSS DS-1 av den typen som er Made in Japan? Jeg trenger ikke noe tips om hvor mye bedre tubescreamer, Big Muff eller andre pedaler er. Jeg er kun på leting etter pris, ikke tips om vrengpedal. Eier den omtalte pedalen selv, men lurer på om dere vet hva en kan få for denne pedalen. Den skal ikke selges, men jeg er på let etter verdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke noe tips om hvor mye bedre tubescreamer, Big Muff eller andre pedaler er. Jeg er kun på leting etter pris, ikke tips om vrengpedal.

Artig at du presiserer dette, for slike tilbakemeldinger er typisk gitarnorge, hehe.

Brukte DS-1 pedaler går for rundt 300-400 kr på musikkweb ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en tubescreamer eller big muff, mye bedre pedaler

:D

Egentlig ikke. Tube Screamer gir Tube Screamer lyd, og Big Muff (aka Big Bløff) er for grautete uten særlig respons i mellomtoneskiktet slik at en må bruke en ekstern EQ-pedal for å tweake den til den rette lyden. Nei, da er en Klon Centaur et mye bedre kjøp. Og som ren vrengpedal er faktisk DS-1 ikke dårlig.

En helt ny en koster 600, kan sikkert prutes ned til 500-550 på en sjappe. Så 3-400 er ikke noe dårlig tips.

Men en helt ny BOSS DS-1 er ikke laget i Japan, men Taiwan. Låter mer ræva enn de gamle brukte "Made in Japan". Tenkte bare å se om noen la merke til det. Som med den berømmelige Tube Screameren så er det jo forskjell på hvilken "årgang" en får tak på. En TS-808 låter ikke likt som en orginal TS-9 og en reissue TS-9 låter heller ikke likt som den orginale TS-9 og ingen av dem låter likt som Maxon TS-9. Og har merket det at en del andre og merker forskjell på en "Made in Japan" DS-1 fremfor en "Made in Taiwan" DS-1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en tubescreamer eller big muff, mye bedre pedaler

:D

Egentlig ikke. Tube Screamer gir Tube Screamer lyd, og Big Muff (aka Big Bløff) er for grautete uten særlig respons i mellomtoneskiktet slik at en må bruke en ekstern EQ-pedal for å tweake den til den rette lyden. Nei, da er en Klon Centaur et mye bedre kjøp. Og som ren vrengpedal er faktisk DS-1 ikke dårlig.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.