Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

POD XT PRO (RACK)


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå over til POD XT PRO RACK. Men jeg lurer litt på fordelen med å ha den i rack, og hvordan du egentlig kontrolerer den da. Jeg er lei å ha en en drøss med pedaler foran meg, som stjeler faen så mye lyd. Og hva er ulpem med med å ha den i rack?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rackversjonen har balanserte utganger (XLR) og digital ut, så du sparer deg en DI-boks eller to hvis du går rett i bordet. Ellers er den rimelig identisk med de andre boksene rent lydmessig.

Du kontrollerer den med et Floorboard - se linken i posten til boffen.

Med mindre du har rack fra før kommer du bedre ut med en Pod Xt Live. Mindre å bære på, lettere å rigge opp....

Dessuten:

Floorboard - Listepris 5300

Pod XT Live - Listepris 5000

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i XT versionen iallefall. Den litt eldre Pod Pro'en gir en mer naturlig gjengivelse av lyder.

Floorboard og Pod'en kan det lønne seg å kjøpe på ebay. Man får også en mindre verion av floorboardet til Proen, med kun 4 knapper for å velge kanal, men ville altså gått for det store floorboardet, med en del flere muligheter, f.eks bank switcher, tab-tempo, tuner, wah og volum pedal.

Dette kjøpte jeg selv for ca 1500 + frakt over ebay for en stund tilbake.

De solgte også Pod Pro med Floorboard brukt for 4000,- til sammen på Tre45 musikk i trondheim, kan jo alltids ringe å høre med de om de har noe. Tipper uansett du vil klare å få begge deler til under 5000 om du leter litt på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i XT versionen iallefall. Den litt eldre Pod Pro'en gir en mer naturlig gjengivelse av lyder.

Floorboard og Pod'en kan det lønne seg å kjøpe på ebay. Man får også en mindre verion av floorboardet til Proen, med kun 4 knapper for å velge kanal, men ville altså gått for det store floorboardet, med en del flere muligheter, f.eks bank switcher, tab-tempo, tuner, wah og volum pedal.

Dette kjøpte jeg selv for ca 1500 + frakt over ebay for en stund tilbake.

De solgte også Pod Pro med Floorboard brukt for 4000,- til sammen på Tre45 musikk i trondheim, kan jo alltids ringe å høre med de om de har noe. Tipper uansett du vil klare å få begge deler til under 5000 om du leter litt på bruktmarkedet.

Nå har jeg bare prøvd de "vanlige podene" ikke Pro og xt pro

men xt låter mye bedre enn Pod 1.0 og 2.0 (bean utgavene)

Det er klasseforskjell på høytaler simulatorene i de, spesielt etter siste software update.

Er vel ingen tilfeldighet at alle studio monstrene jeg har sett bytta ut 2.0 med xt når den kom.

Nå låt jo effektene i 2.0 dritt og, men i studio bruker man ofte bedre ting uansett.

Låter ikke dyr Lexicon eller tc av effektene i xt heller, men de er fullt ut brukbare til gitar.

Så hvis det ikke er kjempeforskjell fra bean til rackutgavene så sats på xt.

Gamle Pod Pro er jo billige brukt da men... Kunne plukka opp en for ca tusingen for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.