Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer prog-rock


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

Ja, da var tiden kommet. Her er vår seneste reise inn i prog-rockens verdens. Låten er litt av hvert, litt latin-heismusikk, litt mr.bungle-ish, litt speedriffing surfgitar vs bongotrommer, litt metal.

Håper noen vil like dette, dette var nemlig en pain in the ass å spille inn, som dere sikkert vil høre. Jeg er ikke en spesielt god gitarist, så noe av dette er for meg et stort steg fremover.

Anyway, dette er en instrumental låt, men vi vurderer å legge på noe vokal hvis vi finner en kickass vokalist.

http://www.uhort.no/artist/2850/sang/11419;qt=y

Mvh,

Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var veldig bra, og ikke minst godt produsert og gjennomført. Bra gjort å få et så sammensatt lydbilde til å låte såpass bra! Men synes kanskje det blir litt vel uoriginalt, 80% av låta er jo så og si en tro kopi av Mars Volta-sounden. Tipper et vokalspor ville gjort ganske mye for låta, egentlig.

Uansett bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng i at deler av låten har en Mars Volta sound, og men jeg vil ikke si det gjør dette noe mindre orginalt, det er tross alt bare 30% av låten som har denne feelen, og musikken står jo på egne ben selv om den ikke er spesielt variert i disse to minuttene. Er ganske fornøyd med hvordan vi fikk til å blande såpass mange elementer og stilarter.

Uansett, kult at du likte dette. Moro å få respons fra andre enn de som bare digger sologitarister og metal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra. Seriøst, DRITBRA!!!

Dritbra produskjon. Hører Mars Volta elementene, men synes ikke det gjør så mye, heller omvendt.

Fett gitarspill. Deilig orgel. Elsker alle smådetaljene som lapper sammen lydbildet.

Likte godt del delen mot slutten med piano, før det braker løs.

Dere virker som et spennende liveband(hvis dere spiller live da), og det hadde vært interessant å fått oppleve dette live en gang.

Jeg har dere forresten som en av mine favoritt-artister på min uhort-bruker(www.uhort.no/artist/freakbaby).

Stå på videre, og lag mer musikk som dette.

Mvh. Bjørn Ognøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra. Seriøst, DRITBRA!!!

Dritbra produskjon. Hører Mars Volta elementene, men synes ikke det gjør så mye, heller omvendt.

Fett gitarspill. Deilig orgel. Elsker alle smådetaljene som lapper sammen lydbildet.

Likte godt del delen mot slutten med piano, før det braker løs.

Dere virker som et spennende liveband(hvis dere spiller live da), og det hadde vært interessant å fått oppleve dette live en gang.

Jeg har dere forresten som en av mine favoritt-artister på min uhort-bruker(www.uhort.no/artist/freakbaby).

Stå på videre, og lag mer musikk som dette.

Mvh. Bjørn Ognøy.

Tusen takk!

Vi har ingen vokalist enda, så livespilling blir det lite av for tiden. Men det kommer sikkert til høsten en gang :)

Skal sjekke ut FreakBaby snarest.

Til Uber-Pea, har aldri hørt noe av Arch Enemy, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Merker med en gang hva som er kildene til inspirasjon. Var ikke alle melodiene som falt i smak, men absolutt bra skrudd sammen. Synes overgangen i midten av låta funket dårlig, så der burde dere gjøre noe annerledes. I det hele tatt ganske imponert over at dere har fått instrumentene til å låte så tydelig mht det massive lydbildet. Pianopartiet på slutten var chill.

Prog rock og prog rock. Hehe. Dere er i hvertfall mer prog enn det Dream Theater noensinne har vært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.