Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Martin's synth greier


Martin

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Synes det var stort sett greit jeg. Slo meg ikke helt av stolen, men. Har lyttet på den en gang, og det jeg reagerte mest på var det lille "bindeleddet" mellom melodilinjene rundt 5:00 (fint at jeg er så utrolig kunnskapsløs i musikk-teori at jeg ikke forklarer slikt på en god måte.. mulig du skjønner hva jeg mener uansett?). Ellers, rent ikke-musikalsk, nebula er vel strengt tatt ekvivalent til "interstellar cloud".. Ikke noe galt i det, men; virket litt som om du ikke hadde fantasi til en spennende sangtittel, og tyr derfor til et likt begrep (som jo isolert sett forsåvidt er "spennende" [da sett i forhold til "It's my Life", "Here I Am", ol.]).. Men huff: pirkpirk.

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, rent ikke-musikalsk, nebula er vel strengt tatt ekvivalent til "interstellar cloud".. Ikke noe galt i det, men; virket litt som om du ikke hadde fantasi til en spennende sangtittel, og tyr derfor til et likt begrep (som jo isolert sett forsåvidt er "spennende" [da sett i forhold til "It's my Life", "Here I Am", ol.]).. Men huff: pirkpirk.

Jeg bare gikk inn på Wikipedia.. Fant noen Divine Celestine Galaxy Cheesy Prog Power Metal ord :) Hehehe.. Er ikke ment som noe serriøst ass.. Hilsen Martin

Endret av Chal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm når jeg hører på denne får jeg sånne assosiasjoner til sånne 3d-promovideoer av ymse slag. Får jeg komme med noen tips? Gå dypere inn i lydbildet, lag mer komplekse klanglandskap. Lag det som ikke høres liksom. Og eksperimenter med pad-ene du bruker, mekk på lyden og legg til plug-ins og slikt.. :)

Det der er jeg egentlig helt enig i, skal prøve å fikse noe i løpet av natta.. /Martin

Endret av Chal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var kult jeg. Skikkelig forbedring siden sist!

Vel, har ikke lagt inn den nye versjonen enda :P, har ikke fått tinga fra Espen enda Hehe.. Så sangen var vel bedre andre gangen tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hører gjennom nå! Høres veldig bra ut. Blitt mer nyanser i lyden, fått litt mer opp på de lyse frekvensene. Veldig stilig der gitaren kommer inn, med bassen og de greiene. Føler fortsatt at den orgellyden ikke passer helt inn, går ikke ann å legge på noen feete strings der da? :lol: Tenkte også å foreslå å gjøre noe med trommene.. litt mer trøkk og sånt.. crasher her og der, fill-ins, litt forskjellig beat på de forskjellige delene.. tror det gjør seg med litt kompressor også.

Akkurat det med trommene fikser seg snart.. Bruker LM7 her, som er innebygd i cubase. Når Gnome fra forumet her kommer over med Drumkits from hell og greier.. Skal prøve å fikse litt på orgellyden.. Lyden er tatt fra "A whither *** of pale" eller hva det nå heter.. Skal ha noe mer 70's prog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var kult jeg. Skikkelig forbedring siden sist!

Vel, har ikke lagt inn den nye versjonen enda :P, har ikke fått tinga fra Espen enda Hehe.. Så sangen var vel bedre andre gangen tenker jeg?

Hahah, stusset litt over det der jeg også! ^_^ Men turte ikke å spørre. :lol:

De forige tingene Martin har lagt ut har ikke vært like bra som dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.