Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd Buzz Feiten ?


Kim

Anbefalte innlegg

Det er ikke no alle gjør !

man må igjennom et kurs og få godkjent tilatelse.

er bare 4 i norge som kan gjøre det !

pris er 1000 ,-

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke no alle gjør !

man må igjennom et kurs og få godkjent tilatelse.

er bare 4 i norge som kan gjøre det !

pris er 1000 ,-

det er ikke noe man gjør på enhver gitar, med andre ord ;)

Nei det nå så... har du en gitar du liker ekstremt godt og tuningsystemet er helt på trynet på den så er det verdt det sikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister å få det til gitaren min, men spørs om det hjelper noe når man spiller i band med en bassist og en gitarist uten Buzz Feiten på sine instrumenter. Det gjør kanskje saken bare enda verre? Står ikke noe om dette i Buzz Feiten FAQen. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.buzzfeiten.com/

Konseptet går ut på at nut'en (er det «sadel» det heter på norsk?) flyttes litt nærmere stolen, og gitaren intoneres til å være temperert, slik som for eks pianoer er. I stedet for at noen intervaller klinger rent og noen surt, klinger alle akkurat like nesten-rent, og gitaren låter omtrent like fett stemt over hele halsen. Det har en tendens til å være vanedannende, som Debris nevner.

Det en også kan gjøre er å intonere en vanlig gitar etter Buzz Feiten-oppsettet. Hvordan det slår ut har jeg ikke testet, mener det gjør noe av samme nytten, men ikke like bra. Noen konkurrerende systemer eksisterer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Garrison G20(kassegitar) med buzz feiten system.

Merker at den er lettere å stemme men den gjør ikke gitaren helt i tune for det.

Men hvis en streng ikke er helt i tune så hørest det ikke så godt (finner ikke noen bedre måte å forklare det på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.