Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

music123


pada2002

Anbefalte innlegg

Hvor mye må man betale i tilegg til prisen på en f.eks gitar pakke på www.music123.com ?

Hadde lyst å bestille ''Ibanez Jumpstart JS40 Guitar Package '' til $246.99 som er jo bare ca. 1700kr.

Hvor mye må jeg betale i ekstra?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hva slags type frakt du velger. Jeg har aldrig handlet her før men de fleste web shops pleier å ha flere valgmuligheter. For å sjekke dette kan du bare gå gjennom salgprosedyren der (det er mulig at de også har en informasjons side som beskriver dette), så ser du dette. Hvis du ikke vil handle der, er det jo bare a stoppe før du legger inn kreditt kort informasjon.

I tillegg kommer vel moms inn til Norge. Husker ikke hva det er... 22% eller noe sånt... (bor ikke i Norge lenger ser du).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale 24% merverdiavgift, i tillegg til frakt, og varen da selvfølgelig, så jeg vil tro den fort kommer på i nesten tre tusen kroner.

 1700 + 1700 x 0.24 = 2108

, da var vi så langt. I tillegg til dette kommer daa frakten, som kan bli på alt mello 150 go 50 dolar, kommer an på hvor fort du vil ha den sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller en Fender fra music123, som der koster 824 dollar. Grabber samtidig opp en RP-200 effektdrittsekk. Fattern drar til USA og henter den for meg.

Problemet er at han bare er i USA i fire dager, og jeg lurer på når jeg bør bestille gitaren (det er til et hotell) for at den skal komme fram ikke for tidlig og ikke for sent? Jo, takk og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet endel i USA (har 20 gitarer, og halve gitarparken er kjøpt fra USA, kommer IKKE til å kjøpe noe som helst i dette landet; betaler ikke tre ganger prisen for noen ting; den andre halvparten er kjøpt privat her i Norge) og det er mange måter å gjøre det på. For det første har jeg opplevd at de har krevd moms på BÅDE varen og frakten. Man må også regne ca. 5% i toll. Undersøk med de du kjøper hos om de er villige til å sette en annen verdi enn den riktige på forsendelsen. Jeg bruker å få dem til å sette "Used guitar" og så et helt annet verdibeløp på pakken.

Man kan også får dem til å skru halsen av gitaren. Da kan man plutselig kalle det "guitar parts", og dermed en gunstigere tollsats.

Jeg har regnet på det, og i enkelte tilfeller lønner det seg å kjøpe flybillett, reise til USA, kjøpe varen og reise hjem igjen, framfor å kjøpe varen her i Norge. Det finner jeg meg ikke i. Derfor kjøper jeg fra andre land, og lurer tollmyndighetene her så ofte jeg har sjangsen.

Et annet tips er å sjekke på eBay. Der kan man gjøre ordentlige kupp!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.