Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra relativt ukjente gitar merker!


Øyvind

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter en el-gitar som er relativt ukjent men enda bra og pen. Er det noen som vet om noen som passer til den beskrivelsen? Det gjør ingenting om det er brukt gitarer, bare den ikke er ødelagt.

For saken er den at jeg vil ha noe unikt, og ikke sånn veldig kjente former og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cruiser by Crafter. Sterkt undervurdert, og bra gitarer.

Søstra mi har en Cruiser.. Den er ikke god! Båndene stikker ut på siden og er skarpe, og stemmeskruene holder rikke stemminga 5 minutter.

Squier syns jeg er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jay Turser har jo en del som ikke er rene kopier. Har hørt en del bra om dem.

Ellers er det mye artig japansk som flyter rundt på ebay etc. som ofte har høy kvalitet.

Ja, Fernandes (http://www.fernandesguitars.com) synes jeg har noen morsomme variasjoner på ellers kjente former:

Ravelle, en slags krysning mellom en Les Paul og Mockingbird:

ravelle.gif

Lexington

lexlstr.jpg

Synes Vertigo-modellen deres ser litt kul ut også, tror nesten det er min favoritt av disse:

vedgm.jpg

Sjekk ut denne ebay-auksjonen for noen bedre bilder:

http://cgi.ebay.com/Fernandes-Vertigo-Elit...1QQcmdZViewItem

Det var det jeg kom på i farta. Direkte ukjente er vel ikk emerkene, men det er ikke Gibson, Fender eller Ibanez i alle fall ;-)

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Jiwestone operer desverre med rævva lyd..

edit: Det var da noen rett over meg som nevnte jiwestone..

Eller ser jeg syner?

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-1793-1148316275_thumb.jpg

Jiwestone Forest Beauty

Blant de absolutt beste fra Jiwestone

Ganske unik synes jeg...

Til salgs faktisk

edit: De billigste modellene fra Jiwestone slikker svett pung, ja. Enig der... De dyreste modellene derimot er jeg meget fornøyd med. Har de tre dyreste gitarene fra Jiwestone, og det er ingenting å si på dem.

Endret av Ishkur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-1793-1148316275_thumb.jpg

Jiwestone Forest Beauty

Blant de absolutt beste fra Jiwestone

Ganske unik synes jeg...

Til salgs faktisk

edit: De billigste modellene fra Jiwestone slikker svett pung, ja. Enig der... De dyreste modellene derimot er jeg meget fornøyd med. Har de tre dyreste gitarene fra Jiwestone, og det er ingenting å si på dem.

Jeg har også hatt en som jeg var ganske fornøyd med, en SO-2000. Nå ser det imidlertid ut til at de har gått ut av business. Se jiwestone.no. Kjapt søk på Brønnøysundregisteret gir meg et konkursbo. Synd, for det var hyggelige folk som ytte bra service. De kunne kanskje gjort noen mer kreative grep på gitarene sine, men kvaliteten var helt grei.

Jeg tror forresten de tidligeste billig-jiwestonene var en del dårligere enn hva de etterhvert tilbød, også i lavprissjiktet (rundt 2k).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I agree!

Har SO-2000 jeg osgå. Kjøpte først med floyd rose-systemet, men fikk byttet den inn i en med fast stol etter at jeg hadde hatt den i over ett år (!!!) Digger cherry sunburst'en på den! Sykt god service, beste jeg har opplevd. Har kjøpt utstyr derifra for bort imot 20 000... De er konkurs ja...Kjipe greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.