Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

jeg irriterer meg over at jeg bare finner "dårlige" tablatur sider på internett. Det er bare power chords og sånne ting. Spesielt ac/dc, som for det meste består av akkorder, høres jævla dødt ut når man bare bruker power chords. Noen som vet om noen bra tablatur sider?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC/DC er jo forøvrig stort sett bare powerchords og høres ganske dødt ut når du spiller det uten et backingband ;)

acdc består IKKE av power chords da.. det er den enkle løsnlnga for å spille det. black sabbath består av mange powerchords for eksempel. Det er meget mulig å ta ac/dc på gehør, det klarer jeg selv også, men man kommer ikke fram til måten angus young &co har gjort det på.

De brukte nemlig ikke snarveier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ac/Dc liker jo åpne strenger i riffa og sangene....

det er bare litt spesielle grep, demping av diverse strenger på åpne akkorder så de høres bra ut med vreng.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ac/Dc liker jo åpne strenger i riffa og sangene....

det er bare litt spesielle grep, demping av diverse strenger på åpne akkorder så de høres bra ut med vreng.

ac/dc bruker ikke så jævla mye vreng da.. men whatever, det jeg spurte om var om noen visste om noen bra tabs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke sagt de har mye vreng heller jeg, men uansett feks en vanlig G låter ikke bra med clean en gang, måå dempe A strengen. det er slike ting AcDc gjør....

men sjekk ut www.mxtabs.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.