Gå til innhold
epiphone

rar lyd fra gitar

Anbefalte innlegg

Jeg har en epiphone es 335 dot som er ca 1 år gammel... Tingen med den er at når jeg har den koblet til forsterker, p.a osv. kommer det en ekkel lyd når jeg tar på den. Nesten som om det går elektrisitet gjennom. Får sånne "små-støt" når jeg tar på strenger (eller alt som er metall på den forsåvidt). Det gjør meg ingenting med de småstøtene, for de er det ikke mulig å merke, men lyden som kommer da (sånne små klikke lyder) er veldig irriterende. Hva kan jeg gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forsterkeren din jordet? Se om du kan koble den til en jordet kontakt f.eks bad eller kjøkken, se om det hjelper.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det samme problemet hadde jeg. har du sjekka at du har kabelen i riktig hull på forsterkeren. hvilken forsterker har du? jeg hadde bare putta i kabelen og ikke lest bruksanvisningen så det ble feil.

prøv å se om det er noe annet sted du kan ha den i

og igjen hvilken forsterker har du???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som om det er noe feil med jordinga i gitaren din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som om det er noe feil med jordinga i gitaren din.

høres forsåvidt mest logisk ut...noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Hucker, han har en del peiling på slikt tror jeg. I alle fall er han dyktig med loddebolten.

Jeg vil tro at du bør skjerme elektronikken bedre i gitaren. Bruk event. alu.folie med ferdig lim på baksiden eller vanlig kjøkkenfolie. Mener de fleste gitarsjapper med litt utvalg har slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.