Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studio på Linux-system


Anbefalte innlegg

Fra http://ardour.org/system_requirements:

Audio interface

For high-end use, the RME Hammerfall series and the M-Audio Delta series are both recommended choices. These devices are well-supported under Linux, have excellent hardware designs, and work well in more or less every respect.

For cheaper hardware, any of the cards based on the ICE1712 or ICE1724 chipsets will work well (Terratec and M-Audio use these, as well as the EZ8), and the Ensoniq cards and onboard chipsets also are well supported and fairly reliable. On laptops, you may run into cheap builtin audio interfaces that have a single fixed sample rate. This is a poor situation to be in for pro-audio work: resampling is rarely computationally cheap, and always causes compromises with quality.

Things Not To Do

* Do not plan to gang together cheap stereo soundcards to make a multichannel system: this will not work.

* Do not plan to use USB audio interfaces if low latency is important to you.

Les alt som står på sida jeg linka til. Spør hvis det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så er det noen her som har fått Ardour til å fungere med Firewire-lydkort, dvs. gjennom freebob-driveren til Jackd (hvis jeg har forstått det riktig)? Driver og setter opp Debian unstable her, siden det var hakket mer krøkkete å få freebob til å virke med Ubuntu, som jeg hadde, og da er det greit å vite hva som venter en før man bruker opp dager og netter på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.