Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elros' nye Warmoth bass


elros

Anbefalte innlegg

Her for noen uker siden bestemte jeg meg omsider for å bestille noe kjafs fra Warmoth. Jeg har nemlig noen Gotoh stemmeskruer liggende som trenger å bli brukt til noe. Og så har jeg et 4-strengers sett liggende også.... og da var det jo bare litt småting som manglet for å ha en hel bass. :)

Jeg bestilte altså en Showcase hals: en med vinklet Warmoth hode, laget av Purpleheart, med Ziricote gripebrett og hodepynt.

Og en Showcase Jazz kropp: ask med flamme-lønn topp og Jazz-bass pickup hull.

Og en Gotoh strenge stol og litt skruer og slikt.

Greiene kom i dag:

05160009.jpg

05160002.jpg

Mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nå borret fire hull i halsen, til skruene som holder den fast i kroppen.

Og så har jeg satt på stemme skruene (sorte Gotoh skruer, til overs fra Listerud bassen som nå har Hipshot skruer) og strenge stolen.... og strenger. B) Må jo prøvespille litt!!!

05160010.jpg

Den låter faktisk meget friskt, akustisk. Rein og fin tone. God sustain. Et lite dødpunkt rundt 9-10 bånd på G strengen, men ikke særlig ille. Deilig å spille på. Jeg er glad for at halsen ikke trenger noe slags behandling.

Neste steg er å gi kroppen en olje-behandling. Jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta. Har noen peiling på slikt? Jeg kunne trenge noe hjelp: hva slags produkt burde jeg bruke, og hvordan.

Så skal den få elektronikk og reim-fester. Elektronikken blir nok EMG. Reim-fester blir Schaller med lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig!! :) Hvor mye koster dette gildet, da? Spør av nysgjerrighet, for jeg har alltid hatt lyst til å gjøre det samme selv, men har ikke tatt sjansen når jeg har hatt råd (og nå har jeg ikke råd... :D ).

Hvis du vil ha litt spesielle micer så sjekker du ut disse:

http://www.q-tuner.com/BS-4.shtml

Du får de i transparent, hvitt og sort. De låter fantastisk bra! :)

$280 for et tilpasset sett. :) (inkludert frakt, tror jeg... var i hvert fall det da jeg kjøpte min.)

Tung oil er vel et bra alternativ på finish-siden? Har ikke peiling på hvor lang tid det tar!

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ga jeg kroppen en omgang linolje. Her er et bilte tatt noen timer senere.

05180003.jpg

I dag må jeg nok gnikke en del, og legge et strøk til. Og så igjen i morgen, tipper jeg....

Før eller siden tenker jeg at jeg avslutter med et lag Tru-Oil.

Jeg har ikke peiling. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig!! :) Hvor mye koster dette gildet, da? Spør av nysgjerrighet, for jeg har alltid hatt lyst til å gjøre det samme selv, men har ikke tatt sjansen når jeg har hatt råd (og nå har jeg ikke råd... :D ).

Hvis du vil ha litt spesielle micer så sjekker du ut disse:

http://www.q-tuner.com/BS-4.shtml

Nå har jo jeg noen deler liggende fra før, for eksempel stemme skruer.

Men halsen og kroppen er kjøpt fra tilbuds haugen hos Warmoth, så det var greie priser. $209 for kroppen og $279 for halsen.

Mest sannsynlig vil jeg ha EMG pickuper. Men det er ikke avgjort enda, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal gnikke idag ??

Du skal vell helst først smøre på et lag.. la det trekke i noen minutter.. og så "buffe" / gnikke det inn i treet, samt få vekk overflødig olje.. Når dette er tørrt, kan du gjøre det samme igjen..

Vet ikke hvor mye det har for seg og gni inn i tørka lag som ligger utenpå.. hele poenget med oljen er jo at den skal inn i treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg detaljere prosedyren slik jeg gjør det:

  • Gnikker. Med stål-ull liknende dings matte.
  • Klisser på masse olje, smørt utover med en fille
  • Venter litt
  • Tørker av overflødig olje
  • Venter mange timer (kanskje et døgn)
  • Begynner forfra igjen, med ny olje.

Så gnikkingen er før oljen kommer på....

Virker det fremdeles snodig?

:rolleyes: Jeg har jo egentlig ikke peiling, dette er hva jeg har forstått etter å ha lest litt forskjellig på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier og rive en gammel t skjorte i filler ..

finne frem en pensel..

smøre på med olje ... vente i 10 minutter.. ta en av t skjorte fillene og gnikke / buffe oljen ned i gitaren (og som også gjør at overflødig olje trekker inn i t skjorten) ..

Spise litt mat, se tv, spille et instrument som ikke er klint inn i olje, i en time eller kanskje to..

Samme prosess igjen...

osv.. til jeg har fått et fint resultat.

Og så gjør jeg det samme når jeg føler gitaren trenger en ny dose olje (kanskje 6 mnd'r, eller mer eller mindre, alt ettersom).

Jeg har heller egentlig ikke peiling, så din metode er sikkert også helt iorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kroppen fått den siste olje :lol:

05240006.jpg

EMG pickuper er bestilt.

Men hvor skal jeg plassere potmeterene? Det vil bli en klassisk vol-vol-tone konfigurasjon. Fins det noen metode for å finne Fender plasseringen av potmeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kroppen fått den siste olje :lol:

05240006.jpg

EMG pickuper er bestilt.

Men hvor skal jeg plassere potmeterene? Det vil bli en klassisk vol-vol-tone konfigurasjon. Fins det noen metode for å finne Fender plasseringen av potmeter?

du må nok frese ut hull nedenfor pickupene og litt til venstre. er ikke så mye jobb:).. er det plass til batteri til emg pickupene da?blir kjempefint detta her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.