Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nye pickuper


angus y

Anbefalte innlegg

Gjest Ziggy Stardust

Fikser Ozzy som bare det, fikser Ozzy bedre enn EMG.

(nå vil noen protestere pga Zack bruker EMG, men nå må vi huske hvem Ozzys beste gitraister

var.. Randy Rhoads og Jake E. Lee )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som jeg har sagt så mange ganger før jeg, kjøp EMG det er de beste hvis du skal spille rock\metall,

min mening ivertfall. Passer også kjempe bra til clean lyd, ja de funker egentlig til alt. I tilleg er det drit lett å

få til overtoner med de, spessielt når de er aktive.

EMG er absolutt ikke det beste til rock. Til metal ala BLS, Priest, Metallica etc.. Ja, da passer kanskje EMG

bra. Men fyren kaller seg jo ikke Angus uten grunn, velger å tro at han er fan av AC/DC og vil derfor

spille en del AC/DC eller lignende.

Det er jo heller ikke god cleanlyd i EMG, og lett å få til overtoner?

Ja, men daså. Da er det jo lett for han å etterligne Zack Wylde?

Akkurat det han er ute etter regner jeg med.

Som Toffa vil jeg anbefale:

Seymour Duncan SH-1 ’59 model i hals og

Seymour Duncan SH-4 JB model

Da regner jeg med at du har prøvd å spille AC/DC med EMG da? siden du sitter der å sier at det ikke går ann. Jeg er kjempe fan av AC/DC og spiller mye av de, og det funker fett å spille det med EMG.

Clean lyden er ikke opptimal, skal innrømme det, men det funker bedre enn mye annet jeg har prøvd. Og overtoner er ikke eksklusivt for Zakk Wylde og man trenger ikke bruke overtoner hvis man ikke vill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Jeg har prøvd så spille AC/DC med EMG ja.

Man får jo lyd, men noe god lyd får man ikke.

Blir som death metal med singelcoils..

man får jo lyd, men lyden passer ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd så spille AC/DC med EMG ja.

Man får jo lyd, men noe god lyd får man ikke.

Blir som death metal med singelcoils..

man får jo lyd, men lyden passer ikke..

Må jo stille litt på forsterkeren og da!!

Jeg mener ivertfall at det går utmerket å spille AC/DC med EMG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de ikke er nevnt her, men mange andre steder har jeg hørt at Bill Lawrence L-500 egner seg til tung musikk (Dimebag brukte dem vel). Noen her som har prøvd dem? Ikke for å kapre tråden, men det kan jo kanskje være et tips også. De er ikke så fryktelig dyre, men det er visst avgjørende å kjøpe rett fra http://www.billlawrence.com/ , siden det finnes mikker der ute som kalles det samme, men som ikke er the real deal.

Mange skryter forøvrig av SD JB, men det er også mange som misliker dem foordi de kan ha ganske hard diskant og kanskje ikke så varm lyd. Selv liker jeg dem, men det er ikke det jeg skulle satset på hvis jeg skulle ha en klassisk Les Paul-lyd. Som med så mye annet er det veldig subjektivt, og man kan sikkert bruke grenseløst med penger for å finne de perfekte pickupene ;-)

Ellers er det kanskje også verdt å sjekke ut GFS-pickuper. I det lave prissjiktet, men her også har jeg lest mye bra om dem på ymse nettfora. Vet ikke hva de egner seg best for, blir kanskje nærmere vintage PAF.

Jaja, dette er bare litt ukvalifisert synsing, men det kan jo være verdt å sjekke ut forskjellig før du bare går på de vanlige Seymour Duncan/EMG-anbefalingene (ikke noe galt i det, men tror kanskje de hypes litt).

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det visst en til Bill Lawrence, ser jeg, og det er han/de som har laget den opprinnelige L-500L (som Dimebag) brukte: http://www.billlawrenceusa.com/

Fælt så forvirrende dette skulle være da, ja du får undersøke litt før du evt. hiver deg på det der. Har dog hørt at de første jeg nevnte (http://billlawrence.com) får bra skussmål, og de lager merkelig nok samme modellen. Lett skal det ikke være. Noen som vet mer, kanskje?

Nå ser jeg at disse opprinnelig var partnere, og så overtok sistnevnte trademarket for Bill Lawrence-pickupene og fortsatte produksjonen der den alltid hadde vært, mens førstnevnte startet for seg selv, men med samme navnet. Forvirrende? Ja. Men det ser ut som de begge to lager bra pickuper :)

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på noen seymour duncan sh-8 invader humbuckere på ebay i stad. Syns det så ut som om de rocka verre enn sh-1/sh-4.

noen som veit noe om det?

SH-8 er er vel den passive pickupen til Duncan med høyest output. http://www.seymourduncan.com/products/humb...html#Invader153

Selv har jeg SH-5 Custom som er litt hottere enn SH-4, med litt mer bass og mellomtone. Ligger lydkklipp og sammenligninger til alle Seymour Duncan pickuper på sida jeg linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det visst en til Bill Lawrence, ser jeg, og det er han/de som har laget den opprinnelige L-500L (som Dimebag) brukte: http://www.billlawrenceusa.com/

Fælt så forvirrende dette skulle være da, ja du får undersøke litt før du evt. hiver deg på det der. Har dog hørt at de første jeg nevnte (http://billlawrence.com) får bra skussmål, og de lager merkelig nok samme modellen. Lett skal det ikke være. Noen som vet mer, kanskje?

Nå ser jeg at disse opprinnelig var partnere, og så overtok sistnevnte trademarket for Bill Lawrence-pickupene og fortsatte produksjonen der den alltid hadde vært, mens førstnevnte startet for seg selv, men med samme navnet. Forvirrende? Ja. Men det ser ut som de begge to lager bra pickuper :)

Um, Bill Lawrence USA går for å være adskillig mere ræva enn Bill & Becky-versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på noen seymour duncan sh-8 invader humbuckere på ebay i stad. Syns det så ut som om de rocka verre enn sh-1/sh-4.

noen som veit noe om det?

De rocker verre, men de kan ha en tendens til å bli litt grumsete, med litt dårlig strengeseparasjon. Det er ofte problemet med hotte pickuper. Da ville jeg nok heller sett på noen andre. Jeg byttet ut mine med Mighty Mite motherbuckers (ja, he), som forsåvidt er vel så hotte, men som jeg synes gir både en varmere lyd og mer definerte toner. Invadere funker kanskje til en del metall, men de er nok ikke det allsidigste du finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Um, Bill Lawrence USA går for å være adskillig mere ræva enn Bill & Becky-versjonen.

Ja, etter å ha trålet meg gjennom ymse tråder på nyhetsgrupper så ser det ut til at det er Bill & Becky man vil sende en melding hvis man vil ha disse pickupene, mens BL USA bare prøver å tyne kroner ut av at de en gang hadde Bill med på laget til å lage skikkelige pickups for dem. Hadde tenkt å oppdatere tråden. Jeg tror kanskje jeg kommer til å bestille en fra dem om ikke så lenge selv. De koster jo ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en gibson 500t pluss en seymour duncan sh-1? tror det hadde vært kult, siden 500t mikken er såpass kraftig.

eller er det bare dumt å blande sånn?

Terrafanatica på forumet her selger en ny SH-1 hvertfall. Se signaturen hans...

Syns den funker veldig bra i halsposisjon jeg. Rund og varm lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.