Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye ca vil folket si at følgende brukte amper er verdt?


Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor mye ville folket gitt for disse ampene brukt, forutsatt at de er "gode som nye", relativt nye rør osv:

- Fender hotrod deluxe

- Fender hotrod deville

- Koch Twintone/Studiotone (hva synes forresten folk om disse? Selges kanskje bare på tre45 i trheim..)

- Peavey Classic 30 combo (forresten noen som har en de vil selge?)

- Fender bassman (finnes disse kun som 4 10" ? )

Setter pris på all hjelp!

mvh Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvor mye ville folket gitt for disse ampene brukt, forutsatt at de er "gode som nye", relativt nye rør osv:

- Fender hotrod deluxe

- Fender hotrod deville

6 000,-.. Vokser ikke disse på trær nå om dagene?

- Koch Twintone/Studiotone (hva synes forresten folk om disse? Selges kanskje bare på tre45 i trheim..)

Twintone og Studiotone er to forskjellige amper, og jeg skulle tro at Studiotone faller mye mindre i pris, rett og slett fordi det er mindre marked for den, og priskampen ikke er like intens som for twintone, som forsåvidt kan være litt dyr brukt fordi det også er en relativt ukjent amp. Men riktignok en som har fått kjempeskryt de aller fleste stedene! 6 500-8 500,-? Kanskje litt mindre også.. Den er ikke SÅ mye bedre en alle andre 50-wattere som de skal ha det til på tre45! Den er ikke "boutique"..

- Peavey Classic 30 combo (forresten noen som har en de vil selge?)

Lite... De kan du prute ned mot 6 000,- i en butikk dersom du er tøff nok. Kanskje 4 000 brukt?

- Fender bassman (finnes disse kun som 4 10" ? )

Brukt 4x10" vil jeg tro kommer på ca 7 500-10 000,- Kommer litt an på! Finnes forskjellige varianter fra de siste femten årene som er med eller uten tube rectifier, og som kanskje er modda for å være enda nærmere orginalen fra '59. Nå har de også kosta opp mot 15 000,- ny i butikk, mens i de siste årene har prisen gått jevnt nedover mot 11 000,- så det kan hende at en som kjøpte en sånn for 15 000,- for ei stund sia, og så har modda den for best mulig lyd vil prøve å pushe prisen litt ekstra opp... Men jeg har selv lurt mye på Bassman 4x10", og jeg kom fram til at de nyeste er de som er mest for pengene! De som kom ble laga på nittitallet og i begynnelsen av 2000 har fått litt pes for å ikke låte godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.