Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektrisk vs Akustisk


freebird

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av bassgitar. Jeg har hørt mye snakk om at akustisk bass egentlig bare er tull. Noen som har noen andre synspunkter. Jeg har lyst på akustisk, men er det noen vits..?

Jeg har sett litt på denne, den virker fin pga prisen og at jeg er en ibanezmann... http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=2305

Noen som har noen råd eller advarsler...

Bandet jeg skal bli med i spiller musikk i violent femmes stil.. Jev ville jo aldri vurdert akustisk bass hvis jeg spilte i et blackmetal band...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er ikke noe ekspert på akustisk bass. Det inntrykket jeg har av akustisk basser er at de blir litt tamme. Det burde i såfall være elektronikk på den, og så bruke forsterker for å få mer lyd ut av den.

En annen ting, hvis du først vil ha akustisk (antar du har lyst på det på grunn av lyden) så burde du nesten prøv fretless. Da får du god-lyden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe ekspert på akustisk bass. Det inntrykket jeg har av akustisk basser er at de blir litt tamme. Det burde i såfall være elektronikk på den, og så bruke forsterker for å få mer lyd ut av den.

En annen ting, hvis du først vil ha akustisk (antar du har lyst på det på grunn av lyden) så burde du nesten prøv fretless. Da får du god-lyden :D

Burde jo aller helst gå til anskaffelse av en kontrabass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt :D Jeg har sinnsykt lyst på en :D

Men de koster litt :P

trenger ikke nødvendigvis koste sinnsvakt mye.

Du får dem ned til rundt ni lapper for helt streite horn.

ta en tur på hornaas, sjekk ut finn eller kontrabass.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde en Tjekkisk til 12.000. Den hadde sikkert vært fin.

Men spørsmålet er, hvor mye koster det å få en kontrabass fra Oslo til Bodø. Og, er det sunt for den :P

Er ikke sikkert det trenger å være komplisert og dyrt.

Sjekk ut hva forskjellige transportbyråer skal ha for dette.

Er det ingen du kjenner som skal kjøre den turen i nærmeste fremtid? Evt kan du høre med et bilutleie firma om de har en bil som skal til bodø fra oslo som du kan kjøre opp for dem for en billig penge. Noen kompiser av meg har gjort dette noen ganger til trondheim.

Hvis ikke har min far snakket om en undersøkelse, fra slagerforlaget eller noe, hvor det står at de på flyplassen er mer forsiktig med en bass i soft bag enn hardcase. Han flyr med sin stadig vekk og har ikke hatt noen uhell.

Men dette er selvfølgelig alltid en risiko.

Hvis ikke går det alltids et tog. :)

Der kan du ha bassen trygt i lasterommet bakerst i toget.

Har gjort dette selv et par ganger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sinnsykt kult å gå på folkehøgskole. Har aldri gjort det selv, men alle jeg har pratet med digga det. Veldig bra erfaring å prøvespille litt rundt, enten man er klar for å begynne noe sted eller ikke.

Man jo ingenting å tape. Så for man spilt med bra folk man blir litt kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkehøyskole er vel det jeg ser på som det beste alternativt. Men jeg har hørt så mye negativt om det fra voksene. De sier det er bortkastet penger og tid siden man ikke får noe kursbevis (er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det).

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er temmelig desperat etter gode råd :P

Jeg har grusomt lyst og komme meg ut og møte andre folk, og lær ting av dem. Samle på andres erfaring :P

Endret av Leonard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkehøyskole er vel det jeg ser på som det beste alternativt. Men jeg har hørt så mye negativt om det fra voksene. De sier det er bortkastet penger og tid siden man ikke får noe kursbevis (er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det).

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er temmelig desperat etter gode råd :P

Jeg har grusomt lyst og komme meg ut og møte andre folk, og lær ting av dem. Samle på andres erfaring :P

Ikke hør på de voksene. Selv om du ikke får så mye papirer på det året får du masse erfaringer, masse ny spilleglede. man vokser masse på et sånnt år og ikke minst får du et nettverk og masse nye venner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkehøyskole er vel det jeg ser på som det beste alternativt. Men jeg har hørt så mye negativt om det fra voksene. De sier det er bortkastet penger og tid siden man ikke får noe kursbevis (er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det).

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er temmelig desperat etter gode råd :P

Jeg har grusomt lyst og komme meg ut og møte andre folk, og lær ting av dem. Samle på andres erfaring :P

Ikke hør på de voksene. Selv om du ikke får så mye papirer på det året får du masse erfaringer, masse ny spilleglede. man vokser masse på et sånnt år og ikke minst får du et nettverk og masse nye venner!!!

What he said!

Er nettopp ferdig med et år på Toneheim, og kan ikke gjøre annet enn å anbefale det..

Sjekk ut bloggen jeg lagde, for å få et inntrykk av det sosiale..: www.toneheimbloggen.blogspot.com

I tillegg til det sosiale aspektet, vil du få muligheten til å spille MASSE, med mange forskjellige folk. Det smarteste du gjør, er å skaffe en kontrabass. Du kommer ikke til å angre - det er et utrolig givende/morsomt instrument å spille på.

Hilsen Per Andreas, som snart setter kursen mot Frankfurt for å kjøpe ny bass. Ahhhhhhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.