Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage elgitar


Anbefalte innlegg

Mulig du vet det allerede, men furu er et veldig mykt treverk, så du vil nok få mye hakk og bulker i gitaren etterhvert. Men hvis det er det du har bestemt deg for å gjøre, høres det ut som et morsomt prosjekt. Du må poste bilder og lydklipp når den er ferdig.

Personlig syns jeg formen på PRS sine gitarer er veldig fine. F.eks Custom, CE, McCarty osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygger du den i furu bare fordi du skal ut i skogen og hogge ned et jævla tre?

eller liker du bare elendig treverk?

uansett, kjøp deg aktive mikker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en steg-for-steg guide og post den her på gitarnorge

Vil bare nevne i forbifarten en kjenning av meg som laga sin egen bass. Bra lyd og alt det der, men den fikk til tilnavnet Heavy-bassen. Ikke fordi den var laget spesielt til heavy-metal, men fordi den var laget i massiv eik. Spillte en kort gig med den og hadde vondt i nakken resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu er sterkt nok, men jeg ville heller valgt gran for en mer krisp klang og sannsynligvis mer sustain.

Det finnes ikke to like trebiter så du kan jo være heldig å finne et furuemne som er bortimot ok, se etter en planke med minst mulig harpikser i, og som er sånn nogenlunde tettvokst.

Ang formen, design din egen form, er mye artigere enn å kopiere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.