Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar snart...


Gersen

Anbefalte innlegg

Hei, hei! Jeg veit at det finnes utallige sånne tråder som dette her fra før, så gjerne slett den om den føles overflødig. Men i alle fall... Skal kjøpe meg ny gitar om noen uker, og har vært å prøvd og skal prøve flere gitarer. Men... Jeg lurte på om noen av dere der ute har noen tips til gode kvalitetsgitarer som låter knall, slik at jeg kan ha noen i baktankene når jeg skal ut å prøve! Gitarer fra alt mellom ca. 0 - 12.000 er vel aktuellt. Spiller ganske mye forskjellig. Blues, Rock, Hard-Rock, Pop-Rock, litt Metall og... Tja... Jeg spiller stort sett den musikken jeg liker (liker igrunn noe fra alle sjangere, så derfor hadde det vært kjekt med en gitar som kan spille noen lunde variert). Jeg har tenkt på en fat-strat, men veit at det finnes like gode, hvis ikke bedre gitarer på markedet, men tror nok at en fat-strat er ganske allsidig. Stemmer ikke det? Jeg har i alle fall ikke lyst på Ibanez (selv om de er konge). Veit ikke hvorfor, men jeg liker ikke gitarene de lager. Synes de er litt harry på en måte. Vanskelig å forklare. Men i alle fall... Har dere noen tips til gitarer som er allsidige og som låter bra?

Takker for alle nyttige svar.

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Harry? aldri hørt om mannen.

men hva med en Big Block Strat? Syns de er ganske tøffe for å være Fender. Kunne trengt litt spissere horn, og et smalere hode, men da får du jo en.... ja., nettopp, Ibanez ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Jeg har i alle fall ikke lyst på Ibanez (selv om de er konge). Veit ikke hvorfor, men jeg liker ikke gitarene de lager. Synes de er litt harry på en måte. '

Du synes Ibanez er konge,men du liker dem ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Vurderer jo sterkt Ibanez, da. Det jeg mente med at jeg ikke likte dem, går vel mest på utseendet. Synes mange av dem er så triste og kjedelige (jeg er glad i farger :P ), også liker jeg ikke dem spisse horna, men... Er jo egentlig ikke det som teller uansett! Så veit dere om noen Ibanez-er dere kan anbefale, da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jemsite.com/jem/model/jem7dbk.htm

Jeg har en slik som er tilsalgs. Ta kontakt om du er interessert :)

Har også en RG560 som selges til en knallpris...

Ibanez er knallbra gitarer som er et veldig greit utgangspunkt. Med H/S/H eller H/S/S oppsett har du en veldig allsidig gitar som takler de fleste stilarter. Selv likte jeg heller ikke utseendet på typiske RG-gitarer i starten, men etterhvert som jeg skjønte årsakene til designet (dypere cutaway for lettere tilgang til øverste bånd etc.) så ble jeg forelsket.

Ellers ville jeg nesten begynte å se på en brukt Suhr eller Tom Anderson i din prisklasse (de er noen lapper dyrere). Da får man en "annen" type gitar, uten at det verken bør være spesielt negativt eller positivt for ditt vedkommende for alt jeg vet.

Endret av vwh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.