Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitareffekter


Strat fan

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å kjøpe meg noe effekter etter bursdagen min i sommer og har funnet noen bra (tror jeg)

trenger litt tips siden jeg ikke har så peil på effekter og sånn.

jeg har funnet:

ZOOM gfx 3

ZOOM G2 1u

Og diverse wah wah pedaler.

men jeg lurer på hva som skjer når man bruker wahwah.

og hvem er best av ZOOM g2 1u og gfx3. de koster nemlig det samme.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt å kjøpe meg noe effekter etter bursdagen min i sommer og har funnet noen bra (tror jeg)

trenger litt tips siden jeg ikke har så peil på effekter og sånn.

jeg har funnet:

ZOOM gfx 3

ZOOM G2 1u

Og diverse wah wah pedaler.

men jeg lurer på hva som skjer når man bruker wahwah.

og hvem er best av ZOOM g2 1u og gfx3. de koster nemlig det samme.

Takker for svar

Wah wah, hør på enter sandman soloen eller Voodoochile med Hendrix. det blir kvakk kvakk lyd når du beveger på pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken musikkstil spiller du? er det noen gitarister som har en veldig god lyd, som du har litt lyst til å kopiere?(husk at det er kulere med egen sound, men inspirisasjon skader ingen)

Hvis du sier litt mer om hva du liker og ikke liker, så blir det lettere å anbefale gitareffekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp zoom. Kjøp deg en wah wah (syng en tone, og bytt mellom og uttrykke en o og en a - altså hvordan du har munnen), en overdrive, en chorus, en reverb (om ikke ampen din har det), en delay og ellers bare skru på ampen din..

Selv har jeg TS-9, AD-9, Boss CH-1, Boss BD-2, og en Crybaby:) jeg spiller blues 'n roll !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja jeg liker litt forskjellig men jeg har liksom ikke tenkt å spille hardmetall da kan du si. jeg liker å høre på dire straits og mark knopfler og noe red hot chilipepper og en og annen sang av andre gitarister

Som en liten kuriositet kan jeg nevnte at Mark Knopfler bruker wah-wah til å lage lyden i introen til Money for nothing, men han bruker den ikke på den vanlige måten ved å bevege foten på pedalen i takt med musikken. I stedet setter han den omtrent midt på og lar den stå der. Som nevnt bruker Hendrix veldig mye wah.

Selv har jeg aldri fått så mye ut av wah-pedalen min, men det er fordi jeg ikke har øvd særlig på det heller. I motsetning til mange andre effektpedaler så fordrer den en viss øving slik at du bruker den optimalt i forhold til det du spiller. Det er ikke bare å tråkke vilkårlig.

Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.